וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מי שנמצא בסיני - מהמר על חייו"

13.4.2010 / 0:27

במטה ללוחמה בטרור מזהירים כי חייו של מי ששוהה בסיני נמצאים בסכנה מיידית. על השמועות לגבי חטיפת אזרח ישראלי אמרו במטה: "מדובר בפרשנות לא נכונה שיצאה בשל המידע שהתקבל"

רן שמואלי

(צילום: רן שאולי, עריכת וידאו: רן צימט)

"מי שנמצא בסיני כרגע - מהמר על חייו שנמצאים בסכנה מיידית", כך אמר אמש (שלישי) ראש תחום המודיעין במטה ללוחמה בטרור תת-אלוף (במיל') אלקנה הר נוף. הר נוף אמר את הדברים לוואלה! חדשות על רקע אזהרת המסע החמורה שפרסם מוקדם יותר המטה בדבר התרעה קונקרטית של ארגון טרור לבצע פיגוע חטיפת ישראלי בחצי האי.

לדברי תא"ל במיל' הר נוף, מדובר במידע שהגיע במהלך השעות האחרונות לפיו מתכוון ארגון טרור להוציא אל הפועל פיגוע חטיפת ישראל בטווח הזמן המיידי. לדבריו, "מדובר במודיעין שלא היה לנו בעבר". הוא הוסיף כי "מדובר בפיגוע חטיפה שביצועו הוא בטווח הזמן הקצר מאוד, כך שאם הוא יתבצע, הדבר יקרה בקרוב מאוד. המוכנות בקרב החוליה היא גבוהה מאוד, וההכנות לביצוע החטיפה נגמרו או שהם לקראת סיום. אם הדבר היה אפשרי, היינו ממליצים לסגור את הגבול לכיוון המצרי. רמת האיום היום דומה לערב הפיגועים שהיו בסיני ב-2004".

על פי ההערכות במערכת הביטחון, בסיני שוהים כעת בין 500 ל-1,000 ישראלים. "חשוב שכל אחד שנמצא בסיני יבין שלא מדובר בהתרעה לפיגוע הרג המוני, אלא פיגוע חטיפה כך שלא צריך שיהיו שם כמה מאות. מספיק שיהיה שם ישראלי אחד עם עדיפות למקום מבודד".

לדברי הר נוף, על פי המודיעין הקיים אין התרעה מדוייקת לאיזור ספציפי בסיני אולם, ייתכן ואזהרת המסע תדחה את ביצוע החטיפה. "כשאנו מוציאים אזהרת מסע, המידע הזה מגיע גם לאוזני הטרוריסטים והיו מקרים בהם החוליה ביטלה ביצוע פיגוע בגלל שהם הניחו שהאנשים יהיו זהירים יותר וכי ראו שהמקומות מאובטחים יותר. אני מאמין שבימים הקרובים, בהם אני מקווה שפיגוע החטיפה לא ייצא לפועל, נעריך את המצב מחדש".

במקביל, הכחיש הר נוף את השמועות שנפוצו בדבר אזרח ישראלי שנחטף היום בסיני. "גם אני שמעתי את השמועה הזאת, ואין לנו שום מידע שכזה", הבהיר. "מדובר בפרשנות לא נכונה שיצאה בשל המידע המודעיני שהתקבל היום. מישהו סיפר את המידע הזה לאדם אחר תוך שיבוש תמונת המודיעין וכך הדבר נפוץ. לא נעדר לישראל אף אדם".

עדכון ראשון: 23:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully