וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות: רצינו לפרסם פרשת קם למען יראו ויראו

13.4.2010 / 9:56

הותר לפרסום כי הפרקליטות ביקשה להסיר את צו איסור הפרסום על פרשת ענת קם לפני כחודש. "למדינה יש אינטרס ציבורי חשוב מאד לפרסם את מה שניתן לפרסם"

הפרקליטות היתה מעוניינת בפרסום פרשת ענת קם, אולם ביקשה לדחות את הפרסום עד סיום החקירה – כך עולה מפרוטוקול דיון בהסרת הצו על הפרשה מהחודש שעבר, שהותר אתמול (שני) לפרסום.

בפרקליטות סברו כי פרסום הפרשה חשוב, למען "יראו וייראו ולמידת לקח של הגורמים המעורבים בעניין". בדיון אמרה התובעת במשפט, עו"ד הדס פורר-גפני, כי למדינה "אינטרס ציבורי חשוב מאד לפרסם את מה שניתן לפרסם מהפרשה בבוא העת. ברגע שנוכל, נעשה את זה וניזום את זה מיוזמתנו".

הבוקר ייפגשו פרקליטיה של קם, עורכי הדין אביגדור פלדמן ואיתן להמן, עם פרקליטו של עיתונאי 'הארץ' אורי בלאו, עו"ד מיבי מוזר, בניסיון לקדם את השבת המסמכים שבידי בלאו לידי המדינה. בפגישה בין הצדדים העבירו פרקליטיה של קם מכתב החתום על ידה, בו היא מודיעה כי היא מוותרת על חסיונה כמקור, ומבקשת מבלאו להעביר לידי השב"כ את כל המסמכים שבידיו.

"אם החיסיון הוא מה שמנע את החזרת המסמכים, אז היא היתה מוותרת עליו כבר לפני ארבעה חודשים", אמר עו"ד להמן לוואלה! חדשות. "אבל, היה מו"מ חשאי וממודר ואנחנו לא ידענו עליו. אנחנו לא צד בהסכם בין בלאו למדינה, אבל נעשה מה שביכולתנו כדי לסייע ולקדם את הנושא", הוסיף.

קם: רציתי לחשוף מדיניות צה"ל בשטחים

אתמול הותרו לפרסום פרטים נוספים מחקירתה של קם, הנאשמת במסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה ובהחזקת מסמכים סודיים. בחקירתה אמרה קם כי "חשבתי שהצנזורה לא תאפשר פרסום של חומרים שיש בהם סכנה לביטחון המדינה". קם הוסיפה בחקירה, כי "אני לא הצלחתי לשנות מספיק מהדברים שהיה חשוב לי לשנות בעת שירותי בצבא וחשבתי שלחשוף אותם יביא לשינוי. לכן היה חשוב לי להביא לידיעת הציבור את מדיניות צה"ל בשטחים".

קם גם אמרה בחקירתה שהיא לא חשבה שהיא מסכנת את המדינה, משום שהניחה שהעיתונאי אליו תדליף את החומר לא יתמקד בדקויות של הפעילות המבצעית, אלא בעקרונות ובמדיניות שעמדו מאחורי החלטות אלוף פיקוד המרכז וקציני המשנה. מהחלטת השופט עולה, כי קם הסבירה בחקירותיה שהעתיקה את המסמכים, מכיוון שחשבה שיש להביא לידיעת הציבור היבטים בפעילות צה"ל בשטחים. "כשצרבתי את החומרים, חשבתי שבמבחן ההיסטוריה האנשים שהתריעו על פשעי מלחמה, סולחים להם", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully