וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הר ברכה לא תשלח תלמידים לצה"ל

12.4.2010 / 11:20

הישיבה שעמדה במחלוקת בעקבות גילויי הסרבנות, החליטה להכריז על עצמה כ"ישיבה גבוהה" ובכך הוכרע כי תלמידיה לא יתגייסו לצבא. עם זאת, הישיבה איפשרה לתלמידים להירשם לישיבות אחרות

ראש ישיבת הר ברכה הרב אליעזר מלמד הכריז היום (שני) על ישיבתו כ"ישיבה גבוהה". בכך למעשה פורשת ישיבת הר ברכה ממסלול ישיבות ההסדר ולא תשלח את תלמידיה לשירות צבאי. בשל ההחלטה, מוותרת הישיבה למעשה על תקציב על סך כ-900 אלף שקלים ממשרד הביטחון. כזכור, שר הביטחון אהוד ברק הוציא את הישיבה ממסלול ההסדר לאחר שהרב מלמד סירב לגנות סירוב פקודה של חיילים בעת פינוי יישובים.

בהודעה שהוציאה הבוקר הנהלת הישיבה נכתב כי "נוכח מסע האיומים והלחצים של משרד הביטחון על תלמידי ישיבת הר ברכה, החליטה הישיבה לסייע לתלמידים להירשם לישיבות הסדר אחרות בכדי שיוכלו לסיים בהצלחה מסלול הסדר בצה"ל. אותם תלמידים שהחליטו שלא לקבל את הפתרון ולהישאר בישיבה תוך נכונות להקרבה במאסר ממושך- מקדשים במעשיהם שם שמים ואשרינו שיש לנו גיבורים צעירים כאלה". בהודעה נכתב עוד כי הנהלת הישיבה החליטה כי מעתה יתקיימו הלימודים בישיבה כלימודים בישיבה גבוהה ולא כישיבת הסדר. משמעות הדבר הוא כי במידה ויבחרו תלמידי הישיבה לשרת בצה"ל, אם יאלצו לשרת שלוש שנים מלאות. "הננו שלמים עם עמדתנו הציבורית למרות המחיר הכבד", אמרו בישיבה. "אנו מקווים שעם הזמן יתחלפו האישים במשרד הביטחון או שישובו בתשובה ואז תוכל שוב ישיבת הר ברכה להציע לתלמידיה לשאת בגאון את השירו הצבאי גם במסלול הסדר".

החיילים אשר הגיעו לצבא דרך ישיבת הר ברכה מסרבים להירשם לישיבת הסדר אחרת וחלקם פתחו ב"שביתה איטלקית". הבוקר נשפט אחד החיילים ל-28 ימי מחבוש לאחר שהודיע למפקדיו כי הוא "התגייס לצבא דרך ישיבת הר ברכה בכדי להגן על יהודים. אם אני ארשם לישיבה אחרת פירוש הדבר שאני מסכים לפינוי יישובים ואם כך הדבר, איננו מעוניין להמשיך בשירותי הצבאי". ביום חמישי האחרון נשפט חייל אחר, אחיה עובדיה, אשר הניף את שלטי המחאה כנגד פינוי בטקס ההשבעה של חטיבת כפיר בכותל, ל-22 ימי מחבוש. זאת לאחר שסירב להירשם לישיבה אחרת והפר את הוראות מפקדיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully