וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: "פשעי עופרת יצוקה לא נחקרו כראוי"

ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" טוען כי ישראל וחמאס לא חקרו כנדרש מהן את החשדות לפשעי מלחמה במהלך המבצע של צה"ל ברצועת עזה

ארגון זכויות האדם "Human Rights Watch" שב וקרא הבוקר (ראשון) לקהילה הבינלאומית לדרוש הן מישראל והן מחמאס לתת את הדין על "הפשעים הרציניים" שלטענתו ביצעו הצדדים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. בדו"ח שפרסם הארגון נטען כי החקירות של שני הצדדים אודות הפשעים לכאורה, לא היו מספקות.

"כישלון הקהילה הבינלאומית בדרישת נטילת אחריות על פשעים במהלך המלחמה יחשוף גם את הסטנדרט הכפול ביחס הבינלאומי לצדק", נאמר בדו"ח שכותרתו "מעלימים עין". עוד נטען בו, כי "ממשלות אשר סובלות התחמקות מאחריות במסגרת הסכסוך הישראלי-פלסטיני חותרות תחת סמכותן לדרוש דרישות דומות במקומות כמו סרי לנקה, סודן וקונגו. בסופו של דבר, אם החקירות המקומיות של ישראל וחמאס ייכשלו, תביעות בינלאומיות הן הסיכוי היחיד של האזרחים בסכסוך להשיג צדק".

בחודש ספטמבר פורסם דו"ח של השופט ריצ'ארד גולדסטון, שקרא לישראל ולחמאס לחקור לחקור את אירועי מבצע "עופרת יצוקה". לדברי הארגון מאז הדו"ח הרשיעה ישראל חייל אחד בעקבות גניבת כרטיס אשראי מבית פלסטיני, נזפה בקצינים בעקבות שימוש באש בניגוד להוראות והעמידה שני חיילים למשפט בחשד שאילצו ילדים לפתוח תיקים חשודים. חמאס, מנגד, לא פעל כלל להענשת הגורמים שהפרו את חוקי המלחמה במתכוון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully