וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: מזמין השלט מאושוויץ הוסגר לפולין

שבדיה הסגירה לפולין את החשוד בתכנון גניבת השלט ממחנה ההשמדה באושוויץ. הוא נחקר בקרקוב, ואם יורשע הוא צפוי לעונש של עד עשר שנות מאסר

אנדרס הוגסטרום, החשוד שתכנן את גניבת את השלט "העבודה משחררת" ממחנה ההשמדה שבאושוויץ, הוסגר משבדיה לפולין, כך דיווחה אמש (שישי) רשת הטלוויזיה BBC. הוא הגיע לעיר וורשה, ונלקח לחקירה בקראקוב.

הוגסטרום, מנהיג ניאו-נאצי לשעבר בן 34, נעצר בשבדיה לפני כחודשיים. בראיון לעיתון שבדי אמר, כי היה אמור לקבל את השלט מהגנבים ולמכור אותו למזמין חיצוני תמורת מאות אלפי דולרים. הוא הודה כי שימש כ"איש קשר" בין הגנבים לבין מזמין הגניבה, אך הכחיש בכל תוקף כי הוא היה זה שיזם את הרעיון והזמין את גניבת השלט.

על פי מספר דיווחים, מי שהזמין את הגניבה היה אזרח בריטי אמיד, הידוע כניאו נאצי וכאספן של חפצים נאצים היסטוריים. לדברי הוגסטרום, הוא לא רצה להיות מעורב, ולכן הודיע על העניין למשטרה. אם יורשע, הוא צפוי לעונש של עד עשר שנות מאסר, אותן הוא ירצה ככל הנראה בשבדיה.

באמצע חודש מרץ גזר בית משפט בפולין עונשי מאסר של עד שנתיים וחצי לשלושה גברים שהיו מעורבים בגניבת השלט. השלושה הודו באשמה, ולכן לא נערך להם משפט.

השלט נגנב בחודש דצמבר האחרון, וכחודש לאחר מכן הוחזר לאושוויץ כשהוא שבור. לפי דיווח ברדיו הפולני, לאחר שהשלט יתוקן, הוא יוצג במקום מאובטח באשוויץ, שכיום משמש כמוזיאון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully