וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של מסר: "המשטרה 'חיפשה' אותו"

8.4.2010 / 16:43

בית המשפט המחוזי דחה את ערעורם של עורך הדין אורי מסר וגורמים נוספים, שנעצרו בתחילת השבוע בחשד למעורבות ב"פרשת הולילנד". השופט: קיים חשש ממשי לשיבוש הליכי חקירה

טל אנגלנדר

(צילום:טל אנגלנדר; עריכה:רן צימט)

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה דחה היום (חמישי) את ערעורו של עורך הדין אורי מסר על הארכת מעצרו בשישה ימים. מסר נעצר בתחילת השבוע בחשד למעורבות בפרשת שחיתות הנוגעת לשורת מיזמי נדל"ן. השופט אברהם טל קבע היום בהחלטתו כי "יש בסיס לחשש שהוא ישבש את החקירה אם ישוחרר ממעצרו, ולא מדובר בחשש ערטילאי אלא בחשש ממשי".

מסר ושלושה חשודים נוספים בפרשה שזכתה בכינוי "פרשת הולילנד" - אליהו חסון, הילל צ'רני ואורי שטרית, ערערו לבית המשפט המחוזי על החלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרם. פרקליטו של מסר, עורך הדין שמעון דולן, אמר בדיון כי למסר אין שום קשר לא כשר לפרשה. "עו"ד מסר נחקר ארוכות בשנים האחרונות, עו"ד מסר היה לפחות 20 פעם בחקירות ונחקר פרונטלית ולא על חקירה נלווית אלא על הדברים האלה עצמם, והוחלט בסיכומו של דבר על ידי פרקליט המדינה לסגור את התיק נגדו", אמר עוה"ד דולן.

דולן הוסיף כי "החלטת בית המשפט המחוזי בפתח תקווה מאשרת שעד למועד הדיון בבית משפט השלום לא היה כל קשר לא לגיטימי בין עו"ד אורי מסר ובין פרשת הולילנד, וזאת לאחר שהתבצעה חקירה סמויה ממושכת בנושא. על פי החלטת שופט בית המשפט המחוזי היום, אספה המשטרה ראייה שכינה אותה השופט כראייה עקיפה בלבד הקושרת לכאורה בין עו"ד מסר ובין פרשת הולילנד. קשה שלא להשתחרר מהרושם שלאחר תקופה כה ארוכה כאשר היה ברור שלעו"ד מסר אין קשר לפרשה 'חיפשה' המשטרה ראייה כלשהי כדי שתוכל להציגה בדיון בערר. בנסיבות אלה הדעת נותנת כי לולא הניסיון לקשור את עו"ד מסר לפרשת הולילנד ובהתייחס לעובדה שלגבי נושאי החקירה האחרים נחקר בעבר ותיקו נסגר, לא היה עו"ד מסר נעצר ולו ליום אחד".

פרקליטו של חסון, עורך הדין גיל פרידמן, אמר כי "חוץ מלהפעיל עליהם לחץ, ולחץ מטורף שאם לא ידברו הם יהיו במעצר, אין סיבה שתיק מעין זה ישאר במעצר". הוא הוסיף שהחקירה לא תיפגע אם החשודים ישהו מחוץ לכלא.

מנגד, המשטרה הציגה לבית המשפט חומר חסוי בפרשה, והוסיפה שהבקשה להאריך את מעצרם נועדה למנוע שיבוש הליכי משפט ולאפשר פעולות חקירה דחופות. אחד מנציגי המשטרה בדיון, עו"ד רב פקד צחי חבקין, אמר גם כי מסר חשוד בשיבוש הליכי חקירה.

"מהמסמכים החסויים שהוצגו בפני לצורך הדיון בעררים, עולה כי יש בסיס לחשדות שבגינן נעצר כל אחד מהעוררים", כתב השופט אברהם טל בהחלטתו. הוא הוסיף שעד לאחרונה מסר לא היה חשוד בפרשה, אך מראיות חדשות עולה כי קיים קשר בינו לפרשה, גם אם לא ישיר.

השופט הוסיף כי "עיון בפעולות החקירה שביצעה המשיבה לגבי כל אחד מהעוררים מאז נעצר ועד היום מעלה, כי המשיבה לא שקטה על השמרים וחרף הצורך להתכונן לדיון בערר שבפני ביצעה פעולות חקירה לא מעטות מסוגים שונים". הוא הוסיף ששחרורם של החשודים עלול להוביל לשיבוש החקירה, "שעניינה החשדות בעבירות לא קלות, בלשון המעטה".

השופט טל גם הבהיר שהמשטרה תעשה הכל, כפי שעשתה עד עתה, כדי להתקדם בצורה משמעותית בחקירת הפרשות, לרבות בימי סוף השבוע. "זאת על מנת שבתום תקופת המעצר תוכל לגבש עמדה מבוססת ככל האפשר באשר להמשך פעולותיה בחקירה זו".

עדכון ראשון 15:00

  • עוד באותו נושא:
  • אורי מסר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully