וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הדלפת המסמכים - שלב אחר שלב

משירותה כפקידה בלשכת האלוף נווה, דרך מסירת המידע הסודי לעיתונאי אורי בלאו ועד להסרת צו הפרסום היום, זהו סדר האירועים בפרשה הביטחונית של העיתונאית ענת קם

חרושת השמועות שהפכה בימים האחרונים לפרסומים גלויים בעיתונים הזרים הגיעה היום (חמישי) לסיומה לאחר שבית המשפט המחוזי בתל אביב התיר לפרסם את הפרשה. העיתונאית ענת קם, בת 23, ששימשה בשירותה בצה"ל כפקידה בלשכת אלוף פיקוד המרכז דאז יאיר נוה מואשמת בהעברת מסמכים סודיים לעיתונאי "הארץ" אורי בלאו.

הפרשה שאותה הגדירו במשרד המשפטים כחמורה ביותר החלה לפני חמש שנים כששירתה קם בתור חיילת ונחשפה לחומרים סודיים במהלך שירותה הצבאי. כך נראית השתלשלות האירועים שהובילה למעצר ולכתב האישום החמור נגד קם.

* 2005-2007 - ענת קם משרתת כפקידה וכעוזרת רל"ש בלשכתו של אלוף פיקוד מרכז, אלוף יאיר נווה. לפי החשד, לקראת סוף שירותה, ביוני 2007, היא מעתיקה למעלה מ-2,000 מסמכים צבאיים, חלקם בסיווג סודי ביותר.


* 20 ביוני 2007 – בפעילות של צה"ל ומשמר הגבול נהרגים זיאד צובחי מחמד מלאישה ואיברהים אחמד עבד אל לטיף עאבד, פעילים של הג'יהאד האיסלמי.


* קיץ 2008 – לטענת השב"כ, קם מעניינת את העיתונאי יוסי יהושע בחומרים שברשותה. לבסוף לא עולה בידיה להעביר לו את החומרים.

* ספטמבר-אוקטובר 2008 – לטענת השב"כ, קם מעבירה לכתב הארץ אורי בלאו מספר גדול של מסמכים מסווגים.


* 30 בנובמבר 2008 – אורי בלאו, מפרסם כתבה שטוענת כי צה"ל נתן אור ירוק להרג מבוקשים בגדה המערבית, גם כשלכאורה ניתן היה לעצור אותם, ומגבה את טענותיו במסמכים סודיים ביותר.


* ינואר 2009 – השב"כ פותח בחקירת הדלפת המסמכים.


* אוגוסט 2009 – השב"כ מגיע לסיכום עם אורי בלאו ועיתון הארץ לפיו בלאו ימסור לשב"כ את המסמכים שברשותו. כמן כן מוסכם שמחשבו האישי יושמד ובתמורה יקבל מחשב חדש. בלאו טוען שברשותו 50 מסמכים.


* דצמבר 2009 – ענת קם נחקרת על ידי השב"כ. בחקירתה נחשף כי היו ברשותה למעלה מ-2,000 מסמכים. בחודש דצמבר ממריא אורי בלאו לחו"ל, ומאז לא חזר לישראל. לאור הפער בין מספר המסמכים שמסר לשב"כ לבין כמות המסמכים הרבה שהעבירה לו לכאורה קם, הוחלט לזמן את בלאו לחקירה על מנת להשיב את כל החומר למדינה.


* 14 בינואר 2010 – מוגש כתב אישום נגד ענת קם בגין ריגול חמור. קם מואשמת במסירת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה, ואיסוף והחזקת ידיעה סודית בכוונה לפגוע בביטחון המדינה.


* 6 באפריל 2009 – המגעים בין פרקליטות מחוז תל אביב לבא כוחם של אורי בלאו ושל עיתון הארץ, מיבי מוזר, עולה על שרטון.


* 8 באפריל 2010 – מוסר צו איסור הפרסום בפרשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully