וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: חמאס לא מעוניין במלחמה עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.4.2010 / 19:09

נציגי ארבעה פלגים פלסטיניים נפגשו בעזה כדי לדון בהסלמה האחרונה בין ישראל לחמאס. במקביל, הצהיר ראש הלשכה המדינית של הארגון בדמשק: "אנו לא דוחפים למלחמה, אך אם היא תיכפה עלינו, נילחם כמו גברים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: דורון שטיין)

פגישה בין נציגים של ארבעה פלגים פלסטיניים נערכה הערב (שבת) ברצועת עזה כדי לדון בהסלמה האחרונה בין ישראל לחמאס ברצועה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו, כי נציגים של חמאס, הג'יהאד האיסלמי, החזית הדמוקרטית והחזית העממית דנו גם בהתפתחויות המדיניות האחרונות בזירה הפלסטינית. לא מן הנמנע שבפגישה הורו נציגי חמאס ליתר הפלגים להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל.

במקביל, ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל קיים פגישה בדמשק עם נציגי הפלגים הפלסטיניים היושבים שם, אמר כי "המערכה מול ישראל פתוחה לכל אפשרות שתיווצר". הוא הבהיר כי חמאס ויתר הארגונים הפלסטיניים ימשיכו לשמור על זכותם להתעמת עם המתקפות הישראליות על ידי התנגדות. משעל הוסיף כי "בעימות מול ישראל - כל האופציות פתוחות בפנינו". לדבריו, "אנו לא דוחפים למלחמה, אך אם המלחמה תיכפה עלינו, נילחם כמו גברים".

הבוקר דיווחו גורמים במספר פלגים פלסטינים ברצועה לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון, כי נוכח המתיחות ההולכת וגוברת בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, תגברה ביומיים האחרונים משטרת חמאס את נוכחותה לאורך הגבול בין ישראל לרצועה. עוד דווח כי כוחות הביטחון של חמאס אף מונעים מחמושים פלסטינים לשגר רקטות לעבר ישראל. עוד נמסר כי שלשום חמאס אף עצר חוליית משגרי רקטות שחבריה משתייכים לפלג איסלמי לאחר מרדף בצפון הרצועה.

אתמול רמז ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה כי ארגונו פועל כדי לשמור על הרגיעה וכדי להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל: "ממשלתי מנהלת מגעים עם יתר הפלגים הפלסטינים במטרה לשמור על ההבנות הפנימיות. כל זאת על מנת להגן על עמנו ולחזק את אחדותנו", אמר. בנוסף, קרא הניה לקהילה הבינלאומית "להתערב באופן מיידי על מנת לרסן את המלחמה הישראלית". דבריו של הניה נאמרו בתגובה לתקיפה שביצע צה"ל אתמול בלילה ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully