וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חמאס מונע ירי קסאמים לשטחי ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

3.4.2010 / 10:50

על פי גורמים פלסטינים ברצועה, חמאס מבצע פעולות מניעה בשטחי רצועת עזה, במטרה לעצור את ירי הקסאמים לשטחי ישראל. בהמשך לרמזיו של ר"מ חמאס הניה, חמאס עצר מספר חמושים ששיגרו קסאמים לעבר שטחי הדרום

לאור המתיחות ההולכת וגוברת בין ישראל לחמאס ברצועת עזה, תגברה ביומיים האחרונים משטרת חמאס את נוכחותה לאורך הגבול בין ישראל לרצועה. גורמים במספר פלגים פלסטינים ברצועה דיווחו הבוקר (שבת) לעיתון "א-שרק אל-אווסט" היוצא לאור בלונדון כי כוחות הביטחון של חמאס אף מונעים מחמושים פלסטינים לשגר רקטות לעבר ישראל. עוד נמסר כי שלשום חמאס אף עצר חוליית משגרי רקטות שחבריה משתייכים לפלג איסלמי לאחר מרדף בצפון הרצועה.

אתמול רמז ראש ממשלת חמאס איסמעיל הניה כי ארגונו פועל כדי לשמור על הרגיעה וכדי להפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל: "ממשלתי מנהלת מגעים עם יתר הפלגים הפלסטינים במטרה לשמור על ההבנות הפנימיות. כל זאת על מנת להגן על עמנו ולחזק את אחדותנו", אמר. בנוסף, קרא הניה לקהילה הבינלאומית "להתערב באופן מיידי על מנת לרסן את המלחמה הישראלית". דבריו של הניה נאמרו בתגובה לתקיפה שביצע צה"ל אתמול בלילה ברצועת עזה.

שלשום שוחח שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב בטלפון עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל והביע את התנגדות ארצו לירי רקטות לעבר ישראל. משעל ציין בשיחה כי "לחמאס אין אינטרס בהעמקת המתיחות כרגע, והוא נוקט בצעדים כדי למנוע ירי טילים מרצועת עזה לעבר ישראל". לברוב הדגיש בפני משעל כי ירי רקטות הקסאם לעבר ישראל "בלתי קביל" מבחינת רוסיה.

ביום חמישי התפוצצה רקטת קסאם בשטח פתוח במועצת חוף אשקלון, מצפון לרצועת עזה. לא נמסר על נפגעים או על נזק. אזעקת צבע אדום נשמעה ביישובים הסמוכים לצפון הרצועה. גם בימים שלפני כן שוגרו מספר רקטות לעבר ישראל, דבר שהעמיק את המתיחות בין ישראל לחמאס והוביל למספר תקיפות ישראליות ברחבי הרצועה. ביום חמישי בלילה בוצעה התקיפה האחרונה של צה"ל בעזה: כלי טיס של חיל האוויר תקפו אתר לייצור אמצעי לחימה בצפון הרצועה, אתר לייצור אמצעי לחימה במרכז הרצועה ושני מחסני אמצעי לחימה בדרום רצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully