וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל : "יש להיערך לאירועים נוספים"

יהושע בריינר ורמי שני

28.3.2010 / 18:34

רב אלוף גבי אשכנזי הגיע לסיור באזור הגבול בעזה בו נהרגו שני חיילי צה"ל בתקרית הירי ביום שישי. ללוחמי גולני אמר הרמטכ"ל כי "אתם מהווים את החומה בין המחבלים לישובים. ייתכנו אירועים נוספים, ואליהם יש להיערך"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

הרמטכ"ל, רב-אלוף גבי אשכנזי, ביקר אתמול (ראשון) באזור האירוע בגבול הדרום בו נהרגו ביום שישי שני החיילים. הרמטכ"ל שמע את עיקרי התחקיר והלקחים מהאירוע עד כה וערך תצפית על האזור.

במהלך הביקור ערך הרמטכ"ל שיחה עם מפקדי וחיילי גדוד "ברק" של חטיבת גולני, שאיבדו באירוע ביום שישי את סגן מפקד הגדוד ואת חברם לגדוד. הרמטכ"ל אמר ללוחמים כי "אתם מהווים את החומה בין המחבלים לישובים. ייתכנו אירועים נוספים, אליהם יש להיערך". הרמטכ"ל ציין, כי הוא מעריך את העבודה הרבה שעשה הגדוד במהלך שהותו בגבול עזה וכי הוא "סומך על הלוחמים במאת האחוזים שימשיכו לבצע את תפקידם נאמנה". הרמטכ"ל הוסיף, כי הוא ביקר ביישובי עוטף עזה ושמע מהתושבים על הרגשת הביטחון שלהם, וטען כי התחושה הזו נזקפת לזכות לוחמי חטיבת גולני.

הרמטכ"ל סיפר ללוחמים כי הוא הכיר את סגן אוריאל פרץ ז"ל, אחיו של רב-סרן אלירז ז"ל, שנפל בלבנון, כשהיה אלוף פיקוד הצפון. "משפחת פרץ היא משפחה למופת, נתמוך בהם ונלווה אותם בכל עת וכמו כל עם ישראל, שמצוי איתם ביום הזה, ננשוך שפתיים ונמשיך הלאה".

בתוך כך השתפר אתמול מצבו של גיא אלמקייס שנפצע באורח קשה בתקרית בעזה. החייל מאושפז בבית החולים סורוקה ומצבו מוגדר בינוני. אלוף פיקוד הדרום יואב גלנט ביקר היום את אלמקייס, ושמע את תיאורו לתקרית ביום שישי. "נכנסנו, ואז הייתה הפצצה חזקה. אלירז (סגן מפקד הגדוד שנהרג) התחיל לנהל את העניינים. בשלב מסוים גילינו מטען. אלירז שלח את הגשש שזיהה את פתיל ההפעלה. התרחקנו ושמענו התפוצצות. ראיתי את אלירז שוכב לא רחוק כשהוא כבר מת. הגיע חובש והתחיל לטפל בי ואחר כך פינו אותי והצילו אותי".

"לאן אלך ביום הזיכרון הראשון?"

אתמול בשעות הצהריים התקיימה בהר הרצל הלוויתו של רס"ן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני. ההלוויה נערכה בהשתתפות אלפי בני אדם. אמו של אלירז, מרים עמדה בין קברו של אלירז לקברו של אחיו אוריאל שנהרג בקרב בלבנון בשנת 1998, וזעקה: "לאן אלך ביום הזיכרון הראשון? תמיד עודדת אותי להמשיך. היית עבורי עמוד האש לאורו המשכתי את חיי. עם ישראל איבד את אחד מטובי בניו. אתה לא רק הבן שלי אתה הבן של עם ישראל".

מפקד חטיבת גולני אלוף משנה אבי פלד ספד לאלירז ואמר: "אתה שלא ידעת פחד, אתה שתמיד הסתערת בראש חייליך, הוכרעת ונלקחת מאיתנו. יכול אני לומר שאנו גאים שאלירז היה חלק ממשפחת גולני. גאים בכם על כך שגידלתם וחלקתם את חייכם עם אלירז בדרך של ערכים ונתינה אין קץ. מי ייתן ותהיה זו הבשורה הקשה האחרונה במשפחתכם". ראש מכינת עצמונה, והרב הצבאי הראשי הבא, הרב רפי פרץ ספד לתלמידו ואמר: "אלירז בני היקר, זכיתי ללמד ולחתן אותך. מלאך השם צבאות".

הלוויתו של סמ"ר אילן סביאטקובסקי, החייל הנוסף שנהרג בתקרית, נערכה אתמול בשעות הצהריים בבית העלמין הצבאי בראשון לציון. בגלי צה"ל דווח כי ליד הקבר עמדה חברתו הטובה של אילן, שירן שמאי, וספדה לו: "אני עומדת כאן, לא מאמינה שזה קורה. שככה אנחנו נפרדים. לא מאמינה שיותר לא אשמע את הצחוק המתגלגל שלך. אני מתגעגעת. איך ממשיכים?".

רב סרן אלירז פרץ, סגן מפקד גדוד 12 בחטיבת גולני, בן 31, וסמ"ר אילן סביאטקובסקי, בן 21, חייל בגדוד נהרגו ביום שישי במהלך חילופי אש עם חמושים סמוך לכיסופים שבצפון רצועת עזה. שני חיילים נוספים נפצעו, אחד באורח קשה והשני באורח קל ברגלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully