וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: עו"ד גנבה מיליוני שקלים מקשישים

28.3.2010 / 9:23

ירדנה נילמן, עורכת דין לשעבר מת"א ששימשה אפוטרופסית של 20 חוסים, רובם קשישים, מואשמת בגניבת למעלה משבעה מיליון שקלים מחשבונותיהם

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש הבוקר (ראשון) כתב אישום נגד ירדנה נילמן, בת 62 מתל אביב, בגין גניבה של מעל שבעה מיליון שקלים מ-20 חוסים רובם קשישים, לאחר שמונתה להיות האפוטרופסית שלהם. בנוסף היא נאשמת בקבלת 700 אלף שקלים במרמה.

לפי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורך הדין מנחם מזרחי מפרקליטות מחוז תל אביב, נילמן שהיתה עורכת דין, מונתה בין השנים 2006-2008 להיות אפוטרופסית של קשישים חסרי ישע והיתה אחראית על רכושם ועל חשבונות הבנקים שלהם. היא נאשמת שיחד עם מירב זית שהיתה בעלת חברת סיוע ושירותי אחזקה, שלמעשה היתה בבעלות נילמן, הן גנבו כספים מחשבונות החוסים לחשבונות החברה ואז נילמן השתמשה בכספים לצרכיה הפרטיים יחד עם בעלה, שמאז מת.

בכתב האישום נטען כי הכסף שנגנב שימש בין השאר עבור טיולים לחו"ל, בניית בית מפואר, רכישת אופנוע ים, טיפולים רפואיים, שהות בבתי מלון ובמסעדות. כמו כן צוין כי נילמן העבירה כספים באופן קבוע לבני משפחתה. הפרקליטות מבקשת להאריך את מעצרה עד תום ההליכים. בבקשת המעצר נכתב כי "מי שהוכיח כי הוא מסוגל למעשי גניבה כה חמורים, מקים סיכון לכך כי יבצע מעשה גניבה ומרמה גם ביחס לקורבנות אחרים". בפרקליטות טוענים כי באחד המקרים, כשעתיים לאחר שאחת החסויות מתה, מיהרה וגנבה נילמן מחשבונה 200 אלף שקל, שאותם העבירה לחשבונה הפרטי. לטענת הפרקליטות, כאשר נחקרה על כך מילמן במשטרה השיבה: "זו גניבה נטו של כסף, ידעתי שהחסויה נפטרה וגנבתי את הכסף".

נילמן נעצרה בתחילת החודש עם שובה מגואטמלה. היא נמלטה מישראל לפני כשנתיים, לאחר שנפתחה נגדה חקירה והוחזרה לארץ בעקבות שיתוף פעולה בין המחלה לעניינים בינלאומיים בפרקליטות המדינה, חוליית האינטרפול במשטרת ישראל, משרד החוץ ומשרד הפנים. נילמן היתה אפוטרופוסית של מעל למאה בני אדם, וייתכן שיצורפו אישומים נוספים בעתיד. כעת מתנהל הליך אזרחי נגד המדינה להשבת הכסף לחסויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully