וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "מצאנו את שביל הזהב מול ארה"ב"

ראש הממשלה נחת בישראל ואמר שנמצאה נוסחה לשיתוף פעולה עם האמריקאים. בתוך כך דחה נתניהו את כינוס פורום שרי השביעייה שאמור היה לדון בין היתר בחבילת הטבות לפלסטינים שגובשה בבית הלבן

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר שנחת הערב (חמישי) בישראל, אמר במהלך טיסתו לארץ כי נעשתה התקדמות במגעים עם ארצות הברית לקראת שיחות הקירבה. "אנו סבורים שמצאנו את שביל הזהב שיאפשר לאמריקאים להניע את תהליך השלום קדימה, תוך שימור האינטרס הלאומי של ישראל", אמר ראש הממשלה.

התבטאותו של נתניהו סותרת את הדיווחים שהגיעו מוושינגטון לאחר פגישתו עם נשיא ארה"ב אובמה, לפיהם השניים כשלו בניסיונם להפיג את המתיחות בין המדינות, שמקורה בהכרזות השונות על בנייה במזרח ירושלים.

בתוך כך דחה נתניהו למחר בצהריים את כינוס פורום שרי השביעייה שתוכנן להערב ואשר נועד לעדכן את השרים בהתפתחויות המדיניות. לדברי מזכיר הממשלה צבי האוזר הפורום אמור לדון גם בחבילת מחוות כלפי הפלסטינים שגובשה על ידי יועצי שני המנהיגים במהלך פגישתם בבית הלבן. זאת בתגובה לדרישת הפלסטינים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים.

ברקת וליברמן: "הבנייה בי-ם תימשך"

בהתייחסו לדרישה הפלסטינית אמר היום ראש עיריית ירושלים ניר ברקת כי הבנייה בעיר תימשך, הן במזרחה והן במערבה. בישיבת מועצת העיר אמר ברקת כי "יש להבהיר לכל, גם לארצות הברית, שהבנייה בירושלים חשובה מכל דבר אחר".

ברקת הדגיש שהעירייה מתכננת הרחבה שוויונית של השכונות -- שליש במגזר הערבי ושני שלישים במגזר היהודי, בהתאם לגודל הקבוצות באוכלוסיית העיר. ברקת אמר כי הוא מבקש לחזק את ידיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על ששמר, כלשונו, על ירושלים, בעת ביקורו בוושינגטון.

שר ההגנה האמריקאי רוברט גייטס אמר היום כי המתיחות בין ישראל לפלסטינים פוגעת באינטרסים של ארצות הברית במזרח התיכון. "היעדר ההתקדמות לקראת שלום במזרח התיכון הוא ללא ספק נושא שמנוצל על ידי אוייבינו באיזור", אמר גייטס והוסיף כי "הדבר פוגע בביטחון הלאומי של ארה"ב באזור".

בתוך כך התייחס שר החוץ אביגדור ליברמן הערב למשבר ביחסים עם ארצות הברית, וחזר על דברי ראש הממשלה: "ירושלים אינה עוד התנחלות - היא בירת ישראל". בראיון לערוץ 2 אמר ליברמן כי "אנו לא מחפשים לריב עם ארה"ב, אך לא נוותר על זכותנו הבסיסית, והבנייה בעיר לא תיפסק. אין ראש ממשלה בישראל שיכול לאסור על היהודים לבנות במזרח העיר, כמו שלא נעלה על דעתנו לאסור על ערבים לקנות דירות במערב העיר. מדובר בעניין עקרוני שיש לעמוד עליו".

ליברמן הוסיף כי מדינות המערב אינן מבינות את הסכסוך בין ישראל והפלסטינים לאשורו, אך הוא אינו בא בטענות לארה"ב. "רוב המערב חושב שאם נחזור לגבולות 67', ייפתר הסכסוך. התפיסה שהכל נעוץ בהסכמתנו לחזור לגבולות 67' – שגויה. אני אומר בוודאות כי פעולה זו רק תחריף אותו", אמר ליברמן, וסיכם כי "ישראל היא מדינה ריבונית, שחייבת להגן על האינטרסים הלאומיים שלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully