וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המואשם ב"נוהל ילד": "שהמדינה תתעשת"

לקראת פתיחת משפטם של החיילים המואשמים שהשתמשו ב"נוהל ילד" במהלך מבצע עופרת יצוקה הגיב אחד החיילים ואמר כי קיבל מהמדינה סכין בגב, למרות תמיכת מפקדיו

משפטם של שני חיילי גדוד גבעתי שהואשמו כי חרגו מסמכותם ונהגו בצורה לא הולמת נפתח היום (רביעי) בבית הדין הצבאי של פיקוד הדרום. השנים מואשמים כי הכריחו ילד פלסטיני לפתוח עבורם תיקים במהלך מבצע "עופרת יצוקה" בעזה. "חבל שזה הגיע למצב הזה בכלל", אמר אחד החיילים המואשמים שקרא למדינה "שתתעשת. שתבין מי בעדה ומי נגדה. מי בא לעשות דברים בשבילה ומקבל סכין בגב". בגלי צה"ל דווח, כי החייל טען כי גם חבריו וגם מפקדיו תומכים בו והאשים כי "חיפשו מישהו להאשים - על לא כלום".

מכתב האישום שהוגש בשבוע שעבר, עולה כי במהלך המבצע ביצעו שני חיילים "נוהל שכן" בילד פלסטיני בן 9 במסגרת סריקה של בנייין בשכונת תל אל-הווא ברצועת עזה והורו לו לפתוח מספר תיקים שנחשדו כממולכדים. מדובר בחריגה מהנהלים האוסרים על חיילים להשתמש בבני אדם כמגן אנושי. מדובר למעשה בכתב האישום הראשון המתייחס לדיני לחימה בזמן מבצע עופרת יצוקה.

אביו של אחד החיילים אמר לפני פתיחת המשפט כי הוא חש צער על כך ש"חיילים שהיו במסגרת מבצעית ובסך הכל התנדבו לפעולה, מואשמים היום, לאחר שהוכיחו מוסר גבוה בזמן קרב". האב הוסיף כי "מדובר במלחמה בה האוכלוסייה האזרחית הייתה מעורבת ונוצר מצב בלתי נסבל. אף אחד לא נפגע והם בסך הכל רצו להגן על עצמם".

סניגורו של אחד הנאשמים, עו"ד אילן כץ הוסיף ואמר כי "גרסת החיילים פשוטה: הם נלחמו במשך שבועיים רצופים, נכנסו לבניין בכניסה מבצעית בה פתחו את דלת הבניין עם מטען, סרקו את המקום, מצאו מספר אנשים עם תיקים וביקשו מאדם שלא ברור כלל מהו גילו, לפתוח שניים-שלושה תיקים. אחד התיקים לא נפתח והחיילים פתחו אותו בעצמם. לא קרה דבר. מדובר במלחמה ולא במבצע ואם ימצא פגם במעשי החיילים מדובר בטעות ולא ויותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully