וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישת נתניהו אובמה: בלי חיוכים לתקשורת

סימן למתיחות: בתום שתי פגישות נפרדו ראש הממשלה נתניהו ונשיא ארה”ב אובמה, מבלי לאפשר לעיתונאים לצלם הצהרה משותפת ולחיצת יד. האם תוכנית בנייה חדשה מחריפה המשבר?

רויטרס

(צילום:רויטרס. עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגשו הלילה (רביעי) בוושינגטון בצל המתיחות ביחסי שתי המדינות. הפגישה בין הצדדים ארכה 90 דקות. לאחר מכן נועד נתניהו עם יועציו בחדר רוזבלט בבית הלבן וביקש להיוועד שוב עם הנשיא האמריקאי. אובמה נעתר והשניים שוחחו ביניהם 30 דקות נוספות.

באופן חריג, לא הורשו עיתונאים לצלם את לחיצת היד בין המנהיגים לאחר שהבית הלבן הגדיר את הפגישה כ"פרטית". כמו כן לא נמסרה הצהרה משותפת עם סיומה. עם זאת, נתניהו נשאר בבית הלבן כשעתיים לאחר שהפגישה הסתיימה, והיועצים של שני המנהיגים נפגשו כדי לדון ברעיונות שהעלו השניים.

לאחר הפגישה ניסחו במשך מספר שעות ראש מערך ההסברה של נתניהו ניר חפץ ודובר הבית הלבן רוברט גיבס, הודעה משותפת. לבסוף הופצה הודעה בה נמסר כי "הנשיא אובמה וראש הממשלה נתניהו נפגשו ביחידות למשך שעה וחצי, באווירה טובה" וציינו כי וכי הפגישה בין צוותי היועצים עסקה ב"דיון ברעיונות שהועלו בפגישה בין הנשיא לבין נתניהו".

במהלך הפגישה נודע על אישור תכנית בנייה נוספת במזרח ירושלים. התכנית כוללת בניית 20 יחידות דיור במזרח העיר. ההחלטה וודאי תוסיף לכעס האמריקאי הנובע מהחלטה קודמת לבנות גם ברמת שלמה שבבירה, עליה נודע במהלך ביקור סגן נשיא ארה"ב בישראל ג'ו ביידן החודש.

לפני היכנסו לפגישה, הודיע נתניהו כי התעקשות על דרישת הפלסטינים להקפיא את הבנייה בהתנחלויות כליל עלולה לעכב את המו"מ בשנה נוספת. בעת פגישתו עם יו"ר בית הנבחרים האמריקאי ננסי פלוסי אמר נתניהו כי "אסור ללכת שבי אחר דרישה פלסטינית לא הגיונית ולא סבירה. אם היא תאומץ, אנחנו עלולים לבזבז שנה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully