וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה ליוצאים לישראל: שמרו על הדרכון

משרד החוץ הבריטי פרסם אזהרת מסע לאזרחים הנוסעים לישראל, בה נכתב כי קיים חשש שפרטי הדרכונים יילקחו וייעשה בהם שימוש למטרות לא ראויות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: דורון שטיין)

בהמשך לדברים החריפים שאמר הערב (שלישי) שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד נגד ישראל, פרסמה בריטניה אזהרת מסע לאזרחיה הנוסעים לישראל. בהודעה נכתב כי על בעלי דרכון בריטי להיות מודעים לחקירה של שימוש לרעה אשר נעשה בדרכונים בריטיים בחיסול מחמוד אל מבחוח בינואר בדובאי. "החקירה בבריטניה מצאה ראיות נסיבתיות אשר מעידות על מעורבותה של ישראל בשימוש לרעה שנעשה בדרכונים הבריטים", נכתב בהודעה.

עוד נכתב בהודעה כי "החקירה העלתה את האפשרות שפרטי הדרכון שלכם יילקחו וכי ייעשה בהם שימוש למטרות לא ראויות. הסיכון תקף במיוחד לדרכונים ללא אמצעי ביטחון ביומטריים. אנו ממליצים כי תמסרו את דרכונכם לגורמים ישראלים ובהם גם הרשויות בישראל רק אם הדבר נחוץ באופן הכרחי".

פרסום האזהרה מגיע על רקע דברים שאמר כאמור מוקדם יותר שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד. בנאום בפני הפרלמנט הבריטי, אמר מיליבנד כי בריטניה רואה בישראל אחראית לזיוף הדרכונים בפרשת חיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי. "יש לנו סיבות להאמין שישראל אחראית לזיוף הדרכונים. הממשלה מתייחסת לעניין בחומרה רבה". בנוסף אמר כי דיפלומט ישראלי יגורש מבריטניה בעקבות המקרה. "העובדה שהדבר נעשה בידי מדינה שהיא חברה של בריטניה הופך את המקרה לגרוע יותר וכי הדבר מראה על זלזול בריבונותה של בריטניה", הוסיף מיליבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully