וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינה שנשאה מטען ישראלי נחטפה ליד סומליה

ספינה שנשאה אשלגן של החברה הישראלית כי"ל נחטפה סמוך לחופי סומליה לאחר שיצאה מנמל אשדוד. במשרד התחבורה מדגישים כי אנשי הצוות של הספינה אינם ישראלים

ספינה שנשאה אשלגן של חברת כי"ל נחטפה היום (שלישי) סמוך לחופי סומליה לאחר שיצאה מנמל אשדוד ועשתה את דרכה לתאילנד. דובר משרד התחבורה אבנר עובדיה מסר לוואלה! חדשות כי הספינה היתה חכורה ואנשי הצוות אינם ישראלים. עוד נמסר כי בצוות אזרחים אוקראינים וטורקיים. בתקופה האחרונה החלו כוחות הים של האיחוד האירופי להילחם בתופעת הפיראטים באזור קרן אפריקה. מחברת כי"ל דשנים נמסר כי "מדובר באשלג ודשן שנמכרו על ידי החברה ללקוחות ויצאו בספינה שאינה ישראלית".

הכוח הימי של האיחוד האירופי אישר כי ספינת משא טורקית ועליה 21 אנשי צוות נחטפה על ידי פיראטים סומלים נחטפה הבוקר באוקיינוס ההודי, בעת שעשתה דרכה ממצרים לתאילנד. עוד נמסר כי 19 מאנשי הצוות הם טורקים ושני הנוספים אזרחי אוקראינה.

אין זו הפעם הראשונה שספינה שנושאת מטען שיצא מישראל נתקלת בתופעת הפיראטים. לפני כשנה ניסו פיראטים סומלים להשתלט על ספינת משא בבעלות החברה הישראלית צים, סמוך לחופי סומליה. ניסיון החטיפה נכשל והספינה המשיכה ליעדה.

בעקבות בקשת צים, פנה משרד החוץ לארגון "המרכז לדיווח על פירטים", ארגון בינלאומי האמון על טיפול בבעיית הפיראטים, וביקש ממנו להזניק מטוס לאזור. המטוס חג מעל אוניית הפיראטים וגרם לה להתרחק מספינת צים. הספינה הופנתה לנתיב בטוח יותר.

עוד באותה השנה נחטפה ספינת נשק בבעלות ישראלית על ידי שודדי ים סומלים. הספינה נשאה נשק וטנקים מאוקראינה ועשתה את דרכה לדרום סודן. ניסיונות השתלטות של פיראטים על ספינות המשייטות ליד חופי סומליה הפכו בשנים האחרונות לעניין שבשגרה. השודדים נצמדים לספינות עם סירות קטנות ומטפסים על הסיפון. מטרת החוטפים בדרך כלל היא לדרוש כופר כספי עבור שחרור הספינה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיראטים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully