וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיליבנד: ישראל זייפה דרכונים בריטיים

שר החוץ הבריטי טען כי ישראל אחראית לזיוף הדרכונים הבריטיים בחיסול מחמוד אל-מבחוח. הוא אישר כי בעקבות כך יגורש דיפלומט ישראלי מבריטניה. משרד החוץ: "מצטערים על ההחלטה"

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל ודורון שטיין, קריינות: אילן שניג)

שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד הודיע הערב (שלישי) בנאום בפני הפרלמנט הבריטי, כי בריטניה רואה בישראל אחראית לזיוף הדרכונים בפרשת חיסול מחמוד אל-מבחוח בדובאי. כמו כן, אישר מיליבנד כי דיפלומט ישראלי יגורש מבריטניה בעקבות כך. לדבריו, "יש לנו סיבות להאמין שישראל אחראית לזיוף הדרכונים. הממשלה מתייחסת לעניין בחומרה רבה".

מיליבנד הוסיף כי "קודם כל, למען הסר ספק, במקרה של כל אחד מ-12 הדרכונים שזויפו בבריטניה, נמצא שהאנשים האלה היו רק קורבנות של גניבת זהות. לבריטניה לא היה מידע מקודם או מעורבות במה שקרה בדובאי. הסקנו שיש סיבות להאמין שישראל אחראית לשימוש לרעה בדרכונים הבריטיים, ושימוש לרעה מסוג זה הוא בלתי נסבל. העבודה שזה נעשה בידי מדינה שהיא חברה של בריטניה הופך את הדבר לגרוע יותר. הממשלה תנקוט בצעדים מסוימים בהתבסס על הראיות כדי להראות את חוסר שביעות רצונה מהעניין".

מיליבנד הוסיף עם זאת כי שיתוף הפעולה בין שתי המדינות בין השאר גם בנושא האירני לא ייפסק. "בריטניה לא תפסיק לתמוך בישראל, אך המעשים שלה במקרה זה לא מקובלים ועליהם להיפסק. זה מראה זלזול בריבונותה של בריטניה. העבודה הדיפלומטית בין בריטניה לישראל צריכה להיעשות באמון. הקשרים האלה חשובים ואנו רוצים שיימשכו".

בתום הנאום, הביעו חברי מפלגת האופוזיציה תמיכה בהודעה של מיליבנד ואמרו שלמרות שישראל היא בעלת ברית קרובה של בריטניה, השימוש בדרכונים בריטיים אינו ראוי.

"הגירוש אינו מספיק"

משרד החוץ מסר בתגובה להודעה, כי "היחסים בין ישראל לבריטניה חשובים. אנו מצטערים על ההחלטה הבריטית".

החמאס בירך על הודעתו של שר החוץ הבריטי. בכיר הארגון סלאח ברדוויל אמר כי "גינוי המוסד באופן רשמי על חיסול אל-מבחוח הוא התפתחות ניכרת בעמדה הבריטית". הוא הביע תקווה שלאור זאת, "בתי הדין הבינלאומיים ירדפו את מנהיגי ישראל ויעמידו אותם לדין בגין הפשע ובגין פשעים נוספים נגד העם הפלסטיני".

דובר חמאס סאמי אבו זוהרי התייחס אף הוא להודעת מיליבנד ואמר, כי "ההחלטה הבריטית היא הוכחה חותכת לכך שישראל מעורבת בחיסול מחמוד אל-מבחוח". זאת, לדבריו, בנוסף להוכחות שיש בידי הארגון. הוא הטיל שוב את האחריות לחיסול אל-מבחוח על המוסד והבהיר, כי "גירוש הדיפלומט הישראלי אינו מספיק. יש לרדוף אחר הרוצחים ולהעמידם לדין".

מוקדם יותר פרסם סגן עורך ה"דיילי טלגרף", בנדיקט ברוגאן, פרסם בבלוג שלו באתר העיתון כי נציג המוסד בלונדון הוא הגורם הדיפלומטי שיגורש. לטענת ברוגאן, הנציג היה אמור לעזוב את בריטניה אמש, לפני פרסום הידיעות בנושא. ברוגאן כתב כי הוסכם שאיש המוסד יתואר כ"דיפלומט בכיר".

יחד עם זאת, ב-BBC דווח כי מקורות דיפלומטיים מדגישים כי ממשלת בריטניה לא מאשימה את ישראל במעורבות בחיסול עצמו. אתמול זומן שגריר ישראל בבריטניה, רון פרושאור, למשרד החוץ הבריטי ועודכן על תוצאות חקירת ההתנקשות. במשרד החוץ בירושלים סירבו להגיב על הדיווחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully