וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאסר על תנאי נגזר על צעירים שהפגינו נגד ההתנתקות

גלעד גרוסמן

21.3.2010 / 17:23

בית משפט השלום גזר מאסר על תנאי על שלושה צעירים שהורשעו בהמרדה נגד ההתנתקות. הנימוק: חוק החנינה למתנגדי ההתנקתות קובע שאין להתייחס בחומרה לעבירות מסוג זה

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (ראשון) שישה חודשי מאסר על תנאי על שלושה צעירים שהורשעו בשורה של עבירות, בהן מעשי המרדה, פרסומי המרדה והתקהלות אסורה. הפעולות היווה חלק מחאה שביצעו על רקע תוכנית ההתנתקות, שכללה בין השאר חסימת צירים והסתה לסרבנות.

בגזר הדין נימקה השופטת רחל שלו-גרטל את החלטתה בהסתמכה על חוק החנינה למתנגדי ההתנתקות: "המחוקק אמר את דברו בחוק החנינה, וביטא עמדה ברורה, לפיה עבירות הסתה והמרדה, אשר נעברו בהקשר הספציפי והחריג של ההתנגדות לתכנית ההתנתקות, נכללות בגדרו, ולפנים משורת הדין, אין להתייחס אליהן בחומרה, כפי שצריך וראוי בנסיבות רגילות".

שלושת הנאשמים הורשעו בכך שבמסגרת פעילותם בתנועת "הבית הלאומי", לקחו חלק בהפגנות בלתי חוקיות, חסמו צמתים וכבישים, עודדו סרבנות ועוד. בכתב האישום נגדם נטען שהם ייסדו את התנועה כמטה לריכוז הפעילות הבלתי-חוקית, ואף קיימו כנס בירושלים, בו קראו למתנגדי תכנית ההתנתקות להתאחד לתנועת מרי, לסירוב פקודה ולמניעת פעולות הפינוי.

התביעה ביקשה להטיל על הנאשמים מאסר בפועל, אולם השופטת הסבירה שנקודת המוצא לקביעת העונש הראוי הוא חוק החנינה, שלפי קביעתה הוציא את העוקץ מ"היסוד האנטי-חברתי שבמעשי הנאשמים", ולמעשה גרם ל"כרסום של ממש בחומרה".

"החקירה, המעצר מאחורי סורג ובריח, העמדה לדין, והרשעה לבחורים אלה, כל אלה הינם עונש כבד בפני עצמו", הוסיפה השופטת. "אין ספק שעצם ההליך הפלילי עשה את שלו, ומטרת הענישה הושגה זה מכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully