וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצחון לליצמן: יועתק המיון של "ברזילי"

פנחס וולף

21.3.2010 / 14:32

הממשלה אישרה על חודו של קול את דרישתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, להעביר את מיקום בנייתו של חדר המיון החדש בביה"ח ברזילי לאתר חלופי, לאחר שבמקום נמצאו קברים עתיקים. עלות העתקת חדר המיון: 135 מיליון שקלים. ביצוע ההצעה שעליה הצביעו השרים תעוכב בחודש

הממשלה אישרה בצהרים (ראשון) באופן עקרוני בישיבתה השבועית את דרישתו של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, להעביר את מיקום בנייתו של חדר המיון החדש של בית החולים ברזילי באשקלון לאתר אחר. דרישתו של ליצמן נאמרה לאחר שבמקום נמצאו קברים.

בהצבעה על דרישתו של סגן השר ליצמן תמכו 11 שרים ואילו 10 התנגדו. העתקת חדר המיון נאמדת בכ-135 מיליון שקלים. עם זאת, הממשלה דחתה בחודש ימים את ביצוע העבודה, וזאת לצורך בדיקת קברים נוספים שנמצאו במקום. רק לאחר הבדיקה יועבר התקציב לביצוע העבודה.

במהלך החודש ייבחנו הסוגיות שנדונו בדיון, לרבות בחינת פתרונות חלופיים בשיתוף כל הגורמים המעורבים בנושא. בעוד חודש יעדכנו את מזכיר הממשלה צבי האוזר לגבי הסכמות או אי הסכמות שהגיעו אליהם. על פי הצורך, הממשלה תדון שוב בנושא, כאשר בסמכותה לשנות את החלטתה. את הצעת ההחלטה הזו הציע השר בני בגין.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי "אם יעלו דברים שיצדיקו שינוי החלטה, הממשלה סוברנית לבחון את הדברים". בהצעה תמכו השרים ליברמן, לנדאו, לנדבר, ישי, אטיאס, כץ, בגין, הרשקוביץ, מרגי, נהרי וראש הממשלה נתניהו. התנגדו להצעה השרים ברק, ברוורמן, שמחון, הרצוג, אדלשטיין, פלד, איתן, מרידור, סער ולבנת. נמנעו בהצבעה השרים מיסז'ניקוב ואהרונוביץ'.

סגן השר ליצמן אמר כי "ההשגות שהוצגו בתקשורת אינן נכונות, לא לגבי המרחקים,לא לגבי עיכוב הבנייה ולא לגבי היקף הסכומים. כהגדרה אני נגד העברת קברים בין אם יהודים ובין אם לאו". מנכ"ל משרד הבריאות איתן חי עם אמר לאחר אישור ההחלטה כי "ברור לי שאני משרת אמון. קשה לי המעמד להציג עמדה נגד סגן השר אבל אני מביע התנגדות מקצועית הן לגבי המרחקים המתארכים והן לגבי ההוצאה הכספית הנוספת הנדרשת".

מפלגת קדימה תקפה את החלטת הממשלה. "נתניהו נכנע לאיום הקואליציוני והפקיר את תושבי אשקלון לאיומי חמאס. מדובר בהחלטה אומללה העומדת בניגוד לכל הגיון ציבורי ובסחיטה פוליטית היורקת בפניו של ציבור גדול בדרום הארץ - בשם שלמות הקואליציה. נתניהו שוב בחר באינטרס הפוליטי על פני האינטרס הציבורי ובכך העביר מסר נוסף של חולשה ורפיסות לשותפיו לממשלה".

ראש עיריית אשקלון בני וקנין הביע צער על החלטת הממשלה אך הביע תקווה שעצם ההחלטה יזרז את ביצוע הפרוייקט. "מאכזב ומצער שכך מתנהלים במדינה וכך מקבלים החלטות בעניין כה חשוב. אפשר היה להציל נפשות רבות אם היו נכנסים להליך בנייה מהירה אפילו על אותם קברים או אחרי הזזתם לאחר שנקבע כי אינם יהודים. אני מקווה שייכנסו לבנייה מהירה כי כל עיכוב עלול לעלות בחיי אדם".

שר הביטחון ויו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק אמר לפני ישיבת הממשלה כי "זה לא הזמן ליצור סדקים בקואליציה. על רקע הממצאים שככל הנראה מדובר בקברים של רומאים. צריך לבנות קרוב לבית החולים". גם השר לענייני מיעוטים אבישי ברוורמן הביע את התנגדותו להעברת חדר המיון. "יש פה טעות. חבל להתעסק במה שהיה לפני 2000 שנים, החיים חשובים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully