וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ביקר ההחלטה לפטר שוטרת שנחטפה

גלעד גרוסמן

17.3.2010 / 18:29

אירינה גודוחוב, השוטרת שפוטרה לאחר שנחטפה על ידי עבריין, עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה. ביהמ"ש מתח ביקורת על המשטרה: "את האישה פיטרתם ועל כל הגברים הגנתם"

בית המשפט העליון מתח היום (רביעי) ביקורת חריפה על החלטת המשטרה לפטר את רב סמל אירנה גורוחוד, שוטרת הסיור מאשדוד שנחטפה לפני כשנתיים על ידי עבריין. "יש הרגשה שאת האישה פיטרתם ועל כל הגברים הגנתם", אמרה בדיון נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש.

גודוחוב נחטפה במאי 2008, על ידי העבריין אייל פרץ, לאחר שהתירה את האזיקים שהיו על ידיו. הוא השתלט על נשקה ונמלט מתחנת המשטרה בניידת, כשגודוחוב עמו. הוא נורה למוות לאחר מרדף, שבמהלכו נפצעה גם גודוחוב. בעקבות החטיפה הוקמה ועדת חקירה פנימית של המשטרה, שהמליצה לפטר את גודוחוב, והיא עתרה לבג"ץ נגד ההחלטה.

בדיון היום מתחו השופטות, ביניש, אסתר חיות ועדנה ארבל, ביקורת על כך שהקצין שהיה אחראי על גורוחוד קודם למרות מחדלים שביצע במהלך אירוע החטיפה, ואילו גורחוד, שהיתה שוטרת מצטיינת, פוטרה. לדברי הנשיא ביניש, מדובר ב"תסמונת הש"ג". נציגת המדינה בדיון אמרה לשופטות כי היא מבינה שהיא לא הצליחה לשכנע אותן בעמדתה, והן השיבו שלא. השופטים הורו למשטרה להחליט בתוך שבועיים האם להחזירה לתפקיד, אחרת בית המשפט ייתן פסק דין בעתירתה.

"הדיון היום הוא מקור גאווה לכל אזרח", אמר פרקליטה של גודוחוב, עו"ד אבי חימי. "בית המשפט העליון הקדיש לנושא זמן ומחשבה, ובאומץ לב השופטות קבעו למעשה שראוי להחזירה לעבודה, מכיוון שהמחדלים שלה החווירו לעומת המחדלים המערכתיים והמחדלים של הממונים עליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully