וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: הנגיד פישר ימשיך לקדנציה שנייה

17.3.2010 / 13:23

נגיד בנק ישראל נענה לבקשת רה"מ ויכהן קדנציה נוספת בתפקידו. במסיבת עיתונאים עם נתניהו אמר פישר: "זה כבוד לעמוד כאן ולקבל על עצמי בשמחה את אחד התפקידים החשובים במדינה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: גדי וינסטוק)

נגיד בנק ישראל סטנלי פישר נענה לבקשת ראש הממשלה בנימין נתניהו ויכהן בתפקידו במשך קדנציה נוספת. כך הודיע היום (רביעי) נתניהו במסיבת עיתונאים משותפת עם פישר, במשרד ראש הממשלה בירושלים.

נתניהו אמר במסיבת העיתונאים, כי "לפני חמש שנים המלצתי כשר האוצר לראש הממשלה שרון למנות את סטנלי פישר לנגיד. היום המלצתי כראש הממשלה לשר האוצר למנות את פישר לנגיד בנק ישראל". "למען הדיוק", הוסיף, "זו היתה המלצה הדדית. היום יש הסכמה שפישר עושה עבודה יוצאת מן הכלל, ואין ראוי ממנו להמשיך בכהונה נוספת. אנחנו ממנים אותך לכהונה נוספת, לעבדות ממושכת. הכלכלה של ישראל וצמיחתה דורשות בנק מרכזי, עצמי, חזק, מקצועי. כהונתו של פישר לקדנציה נוספת היא תרומה ממשית לכלכלת ישראל".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר כי "לראש הממשלה ולי היה ברור כבר לפני כמה חודשים ונדמה לי שגם סטן (סטנלי פישר – פ"ו) הבין. אתמול העברנו את חוק בנק ישראל. סטן היה נגיד מצוין, אני מקווה שהוא ייעתר לבקשתנו ויהיה נגיד פעם נוספת. אנחנו יכולים לברך על שיתוף פעולה טוב בינינו, וגם התוצאות בהתמודדות עם המשבר הזה הן לא רעות. אני רוצה להודות לך שהמרצת אותי ואותך לחוקק את חוק בנק ישראל. אני רוצה להודות על שיתוף הפעולה ועל תמיכתך בתקציב הדו שנתי ועל הכלל הפיסקלי החדש. זו רוח גבית בלתי רגילה. תודה סטן".

"תקופה מאתגרת הרבה יותר ממה שחשבתי"

לאחר דבריהם של ראש הממשלה ושר האוצר נשא הנגיד פישר דברים והודיע כי הוא מקבל את ההצעה להמשיך בכהונתו לקדנציה שנייה. "לפני חמש שנים פחות שישה שבועות עמדתי נרגש בטקס שהתקיים במשכן הנשיא בירושלים", אמר פישר. "על ידי עמד אז שר האוצר וקיבלתי על עצמי את התפקיד להיות נגיד בנק ישראל. לא יכולתי לדמיין אז מה יקרה לקדנציה הראשונה שלי כנגיד. זו היתה תקופה מאתגרת הרבה יותר ממה שחשבתי. לא חשבתי שנתמודד עם המשבר הכלכלי הגדול ביותר מאז שנות ה- 30, אבל התמודדנו עם זה טוב".

"אני עומד כאן נרגש כי לפני פחות מ- 24 שעות הכנסת אישרה את חוק בנק ישראל", המשיך פישר. "זו אחת ההבטחות שקיבלתי מראש הממשלה דאז שרון ומשר האוצר דאז נתניהו. בחמש השנים האחרונות הצלחנו לבצע שינוי ארגוני רחב היקף המתאים לעבודת הבנק בעידן המודרני. בתוך כל אלה תפס אותנו משבר כלכלי עולמי שקורה פעם במאה, ויחסית למקומות אחרים הגענו אליהם מוכנים והתמודדנו איתו בהצלחה לא מבוטלת. בכוונתי להתחיל מיידית ביישום חוק בנק ישראל על כל סעיפיו. זהו כבוד וזכות בשבילי לעמוד כאן ולקבל על עצמי בשמחה ובהתרגשות את אחד התפקידים החשובים במדינה".

לסיום אמר פישר כי "התחזית הרשמית של בנק ישראל שהצמיחה ב- 2010 תהיה 3.5%. זה לא חמישה אחוזים בין 2003-2008 אבל יותר טוב מרוב המדינות בעולם. וכל עוד מצבם ישתפר אני מעריך שגם מצבנו ישתפר. אני מקווה שהצמיחה תעלה גם, אבל זה תלוי מה יהיה בעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully