וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופק חדש? מעמד המורה השתפר, אך העומס גדל

לדברי מורים בבתי ספר יסודיים שהצטרפו לרפורמת "אופק חדש", הם מרגישים כי חל שיפור במעמדם. עם זאת, הם דיווחו כי הם חשים עומס רב יותר מבעבר

הרשות הארצית למדידה והערכה בחינוך הציגה היום (רביעי) ממצאים מהערכה ראשונית של רפורמת "אופק חדש" בבתי הספר היסודיים. לפי הממצאים, בעקבות יישום הרפורמה חל שיפור במעמד המורה. מראיונות עומק עם מורים שהצטרפו לרפורמה עולה כי לפי תחושתם, חלה עלייה בתחושת המסוגלות המקצועית של המורה ובאמונה ביכולתו להתמודד עם הקשיים הלימודיים והרגשיים של תלמידיו.

99% מהמפקחים והמנהלים ו- 88% מהמורים אמרו כי היו רוצים לראות את המשך יישומה של הרפורמה. בנוסף, 96% מהמפקחים, 93% מהמנהלים ו-71% מהמורים בבתי הספר שהצטרפו לרפורמה מציינים כי חל שיפור בעבודת בית הספר. בעיני העוסקים בחינוך, המאפיין החיובי הבולט של הרפורמה
הוא השעות הפרטניות אשר מאפשרות את חיזוק הקשר בין המורה לתלמיד.

למרות התחושות החיוביות לגבי הרפורמה, דיווחו המורים גם על תוצאות שליליות שנגרמו בעקבותיה, ובראשן תחושה גדולה יותר של עומס בעבודה. 64% מהמורים שמלמדים בבתי ספר שהצטרפו לרפורמה, מדווחים על תחושת עומס גדולה, וזאת בהשוואה ל-53% מהמורים אשר בתי הספר בהם הם מלמדים לא הצטרפו לרפורמה. בנוסף, מורים שהצטרפו לרפורמה מדווחים כי יש להם פחות זמן להשתלמויות בהשוואה למורים שלא הצטרפו לרפורמה.

באשר למדדי האקלים הבית ספריים (אשר נבדקו באמצעות דיווחי התלמידים במיצ"ב) נרשמו תוצאות חיוביות יותר בבתי ספר דוברי עברית בפיקוח ממלכתי אשר הצטרפו לרפורמה, וזאת בהשוואה לבתי ספר מקבילים אשר לא הצטרפו. לעומת זאת, בבתי ספר דוברי עברית בפיקוח הממלכתי דתי ובבתי ספר דוברי ערבית לא נמצאו הבדלים במדדים הבודקים את תחושות התלמידים לגבי התנהגות נאותה של תלמידים בכיתה, מעורבות באירועי אלימות, יחסי קרבה ואכפתיות בין מורים לתלמידים, ציפיות המורים מתלמידיהם להתקדמות בלימודים ואמונה ביכולותיהם ותחושה כללית כלפי בית הספר.

עד כה גם לא נמצא הבדל ממשי בהישגי התלמידים בין בתי הספר שברפורמה לבין בתי ספר שאינם ברפורמה. עם זאת, בבתי ספר דוברי עברית בפיקוח ממלכתי נמצא הבדל מובהק במבחן המיצ"ב במתמטיקה (לכיתות ה') לטובת בתי הספר שהצטרפו לרפורמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully