וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פרחאן חנק את דנה בנט וכיבה עליה סיגריה"

17.3.2010 / 11:31

י', אשר הורשעה בסיוע לרצח דנה בנט, מוסרת את עדותה במשפט הרצח נגד חברה לשעבר יחיא פרחאן. בין השאר סיפרה: "ראיתי שהפנים של דנה מכוסות בדם, כמו בסרט אימה. הוא היכה אותה, כיבה עליה סיגריה וחנק אותה עם החזייה שלה"

אחמד עבאס

(צילום: אבישי גולן ואחמד עבאס, עריכת וידיאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

"דנה שכבה על הגב, לא זזה. ראיתי שהפנים שלה מכוסות בדם. לא ראיתי פנים. זה נראה כמו משהו מסרט אימה. אחרי זה הוא כיבה סיגריה על הפנים שלה. לאחר מכן חנק אותה עם החזייה שלה". כך העידה הבוקר (רביעי) י', חברתו של עדואן יחיא פרחאן, הנאשם ברצח דנה בנט, התיירת הצ'כית סילביה מילרובה והאסיר אהרון סימחוב, במהלך משפטו של פרחאן. אחיו של פרחאן אמר מחוץ לאולם כי אם יתברר שהאישומים נגד אחיו נכונים, הוא בעצמו יפעל למען גזר דין מוות לאחיו.

י' סיפרה שבגיל 15 הכירה את פרחאן. "אני וחברה עלינו בכרמיאל על טרמפ מפוקפק וכך הכרתי אותו. הוא היה הנהג, אני ישבתי מאחורה והוא התחיל אתי". לדבריה, במהרה מערכת היחסים ביניהם הפכה לאובססיבית וכי הוא נהג להכות אותה, לחנוק אותה ולירוק עליה. "הוא אטם אותי נפשית לגמרי", אמרה. "הוא דאג לי להכל, אבל זאת לא היתה אהבה. הוא ידע לנצל את התמימות שלי".

בקול רגוע וללא היסוס תיארה י' בפרוטרט את רצח מילרובה. לדבריה, פרחאן התקשר אליה בשעת לילה מאוחרת והורה לה לצאת מהבית, שם המתינה לה ברכבו, כשמילרובה יושבת לצדו. במהלך הנסיעה סימן תנועה על צווארו שבכוונתו להרוג את מילרובה. "חשבתי רק שלא יהרוג אותי ביחד אתה, אולי עשיתי משהו לא בסדר, פחדתי שגם הסוף שלי אתה". היא סיפרה עוד שמילרובה התנדנדה בכסא, ואמרה: "בקול מסטול, 'אני רוצה הביתה'".

בעדות סיפרה י' כיצד הוציא פרחאן את מילרובה מהרכב, "הרים אותה כמו שק על הכתף שלו וירד אתה במורד תלול. הוא התחלק ומולרובה חטפה מכה בראש. הוא אמר לה: 'הנה, הנה, אנחנו מגיעים הביתה'. היא איכשהו הצליחה לברוח לו, ראיתי אותה רצה והוא רץ אחריה. במאמץ האחרון שלה היא ניסתה לחמוק, אבל הוא לא נתן לה, תפס אותה בשיער, גרר אותה חזרה והתחיל לחנוק אותה. בזמן שהוא חנק אותה הוא ביקש ממני לבדוק אם היא עדין חיה. נגעתי בה ולא הרגשתי כלום. רציתי שיגמור כבר, אמרתי לו שאולי יטביע אותה".

בשלב זה התפרץ פרחאן לעבר י': "תפסיקי לשקר, את שקרנית". השופטים הורו להוציאו בכוח. לאחר שהוא הוצא מהאולם סיפרה כיצד פרחאן הטביע את מולרובה בתוך המים שבתעלה וניער אותה בתוך המים, בזמן שהיא עמדה לצדו. "אחרי כמה זמן הוא גרר אותה לקיר ונעמד על ראשה. היא התחילה לפרפר עם הרגליים. שמעתי אנשים מתקרבים, ואז הוא אמר לי לעלות על רגליה של סילביה. אחרי כמה זמן היא לא עשתה כלום יותר". אמה של מילרובה, שהגיעה לראשונה למשפט, האזינה בעיניים דומעות לעדות. היא טענה שלא היה קשר בין בתה לבין פרחאן.

"נהג לצוד בחורות בטבריה"

לאחר מכן סיפרה על רצח דנה בנט. "בדרך לטבריה העפתי מבט וראיתי מונית שירות ומישהי ירדה ממנה. הוא אמר לי: 'את רואה את הבחורה, שהיא תתקרב לפה תגידי לה שאנחנו צריכים עזרה במלון'. "כשהוא אמר לי להציע לה עבודה, ידעתי מה יהיה הסוף שלה. בשישי-שבת הוא נהג "לצוד" בחורות בטבריה. הוא סיפר לי שהוא אהב את הרציחות. היא התקרבה אלינו, חייכתי אליה, אמרתי לה שלום ושאני מחפשת בחורה שתעזור לנו בעבודת חדרנות. אמרתי לה שנשלם לה 500 שקל עבור שעת עבודה". היא סיפרה שבנט השתכנעה ועלתה לרכבם. "נסענו לכיוון מגדל, הגענו לתחנת דלק ושם הוא יצא. היא שאלה אותי: 'איך הבחור, אפשר להאמין לו?'. אמרתי לה 'כן, הוא בסדר'".

"המשכנו לנסוע והגענו למטע הזיתים שבו הוא רצח והם יצאו מהאוטו", המשיכה י' בעדותה. "דנה התחילה לפחד, וביקשה שאני אצא אתה. היא הבינה שמשהו לא בסדר, היא התחילה לדבר אתו ואז שמעתי שהוא נתן לה מכה. היא צרחה: 'מה אתה רוצה ממני? אני אתן לך כל מה שתרצה, אל תעשה לי שום דבר'. הוא היכה אותה שוב והיא התמוטטה". בשלב זה פרצה ויקי בנט בבכי ויצאה מהאולם.

י' המשיכה בעדותה המזעזעת כאילו לא קרה דבר. היא סיפרה שלאחר הרצח פרחאן התעלל בגופה", ולאחר מכן גרר את הגופה לעבר רכב נטוש והשניים כיסו אותה בעשבים. "חזרנו לתחנת הדלק והוא קנה בנזין. חזרנו לגופה, יצאנו מהרכב ואז הוא שפך עליה את הגלון בפראיות, הצית את העשבים, ואחרי כמה זמן, כשווידא שהאש דולקת, אמר לי שהולכים".

י' העידה שפרחאן סיפר לה גם על הרצח של האסיר. "הוא התקשר אלי מהכלא וסיפר לי בקודים שהוא תלה בן אדם. הוא סיפר שהוא קרא לבן אדם לבוא לחדר לתקן מנורה שנשרפה והצליח לתלות אותו ולביים שמדובר בהתאבדות. סיפר ברמזים שאחרים לא יבינו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

"י' דיברה כאילו היא צופה בסרט"

אימה של דנה, ויקי בנט אמרה לאחר תיאורי י': "ידעתי שזה יהיה אחד הימים הקשים ביותר. ידעתי שלא אעמוד בתיאור הרצח אז יצאתי מהאולם. הספיק לי מה ששמעתי. הדברים שי' אמרה חיזקו את התחושה שהיא רוצחת במאה אחוז. אין לי ספק שמה שהיא אמרה הוא אמת. היא זכרה כל פרט ודיברה כאילו היא צופה בסרט".

גם אמה של התיירת הצ'כית סילביה מילרובה, איוונה, נכחה במשפט וסיפרה בעזרת חברה דוברת עברית כי היא "ממש מזועזעת" לשמוע על הרצח. מילרובה הוסיפה כי היא אינה מבינה למה לא הודיעו לה על גזר הדין שניתן לפני יומיים. "אני לא מבינה איך י' תיארה את הרצח בלי שום טיפת רגש – כאילו קראה מספר". לדברי מילרובה, בכוונתה להישאר עד תום המשפט. "זה המעט שאני יכולה לעשות למען בתי", אמרה. הרצח זכה לסיקור תקשורתי גם בצ'כיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully