וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמונה שוטרים נפצעו, ועשרות מפגינים נעצרו

איילה חננאל, קובי מנדל וניר יהב

16.3.2010 / 13:13

הפלסטינים מדווחים על 30 בני אדם שנפצעו במהלך העימותים בין צעירים לכוחות הביטחון במהומות "יום הזעם". כ-2,500 שוטרים פרוסים בבירה, נוכח כוונת התנועה האיסלמית להעלות אלפים מתומכיה לעיר. מחזיק תיק ירושלים ברשות: "האירועים מזכירים את פרוץ האינתיפאדה"

רויטרס

( צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל)

"יום הזעם" נפתח במזרח ירושלים בהתפרעויות אלימות. בכניסה למחנה הפליטים שועפט יידו כמה עשרות צעירים ערבים רעולי פנים אבנים לעבר לוחמי מג"ב והבעירו צמיגים. הכוח פיזר אותם באמצעות רימוני הלם. בכניסה הצפונית לעיסאוויה הבעירו כמה רעולי פנים צמיגים וכן יידו אבנים לעבר לוחמי מג"ב. נכבדי הכפר הגיעו למקום והרגיעו את הרוחות. מקורות פלסטינים מסרו כי יותר מ-20 פלסטינים תושבי עיסאוויה נפצעו בעימותים ובסך הכל מדווחים הפלסטינים על כ-30 פצועים בעימותים עם כוחות הביטחון הישראלים.

ההתפרעויות הללו מסמנות יום מתוח נוסף שעולה על הבירה. המשטרה בירושלים הגבירה את הכוננות באזור מזרח העיר. כוחות מתוגברים של כ-2,500 שוטרים יתפרשו ברחבי העיר. מנכ"ל מד"א הורה הבוקר להעלות את רמת הכוננות בכל הארץ לרמה ב', רמת כוננות אחת לפני רמת הכוננות הגבוהה ביותר.

בהמשך הבוקר התפשטו המהומות לעוד מספר מוקדים במזרח ירושלים: בוואדי ג'וז נעצרו מספר צעירים לאחר שעשרות צעירים ערבים החלו ליידות אבנים לעבר כוחות מג"ב ומשטרה. גם במעלה גור, ברחוב בן עדיה, סמוך לשער המג'לס ובמעבר קלנדיה פרצו עימותים בים צעירים ערבים שיידו אבנים לעבר כוחות מג"ב המוצבים במקום. בנוסף, שלושה קטינים נעצרו לאחר שיידו אבנים לעבר שוטרים בג'בל מוכבר. פלסטינים יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון גם בכפר בית אומר צפונית לחברון. עד כה נפצעו באורח קל שמונה שוטרי מג"ב ונעצרו 42 צעירים ערבים במהומות בירושלים.

בכיר פתח ומחזיק תיק ירושלים בארגון, חאתם עבד אל-קאדר, אמר הבוקר כי "מה שקורה בירושלים מזכיר את האווירה ששררה לפני פרוץ האינתיפאדה הראשונה". עבד אל-קאדר ציין כי תושבי מזרח ירושלים, שאותם הוא מכנה "הגנרלים של האומה, מסוגלים להגן על ירושלים למרות השתיקה הערבית המעוררת דאגה". הוא שב וקרא להכריז על כוננות מלאה בירושלים ו"להציל את מסגד אל-אקצא".

בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית יהונתן

האירועים הבוקר הם המשך של מספר תקריות אלימות שאירעו במהלך הלילה. שני בקבוקי תבערה הושלכו לעבר בית יהונתן בשכונת סילוואן. בקבוקי התבערה התנפצו והתלקחו, וכתוצאה מכך נגרם נזק קל למבנה. המשליכים נמלטו מזירת האירוע. שני לוחמי מג"ב נפצעו הלילה באורח קל במהלך יידוי אבנים שיודו על ידי פלסטינים בשכונת סילואן במזרח ירושלים. ממחוז ירושלים של המשטרה נמסר כי אחד הלוחמים נפצע בראשו והועבר לקבלת טיפול רפואי והשני נפצע ברגלו ולא נזקק לטיפול.

החשש ממהומות הוביל להחזרתם של מספר אוטובוסים של ערבים שיצאו מצפון הארץ לכיוון ירושלים. אחד האוטובוסים שהוחזר יצא מהכפר מג'דל כרום ואולץ לשוב על עקבותיו. זאת, לדברי המשטרה, מחשש לפגיעה בשלום הציבור בירושלים. שוטרי משטרת התנועה בצפון עצרו את האוטובוס בצומת אחיהוד ובמהלך חילופי הדברים עם המשטרה, אחד מנוסעי האוטובוס תקף שוטר. מדובר בתושב הכפר בשנות השלושים לחייו שנעצר בעקבות כך והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו בבית המשפט השלום בעכו. אוטובוס נוסף נעצר בצומת ברקאי שבוואדי והוחזר על עקבותיו בשל חשש שנוסעיו ישתתפו במהומות.

ח"כ טלב א-סנע (רע"מ-תע"ל) שעומד לבקר במסגד אל-אקצא במסגרת סיור של ועדת המעקב של ערביי ישראל, אמר היום כי "ממשלת נתניהו היא ממשלה מסוכנת וחסרת אחריות המובילה את האזור לאינתיפאדה שלישית". הוא קרא לליגה הערבית ליזום החלטה במועצת הביטחון נגד ישראל בכל הנוגע להמשך הבנייה בהתנחלויות "ולקבל החלטה מחייבת עם סנקציות אם ממשלת ישראל מפרה אותה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully