וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברזיל מסרב לעלות אל קבר הרצל

פנחס וולף

14.3.2010 / 21:27

הנשיא לולה דה סילבה המבקר בארץ מסרב לבקר בקברו של חוזה המדינה. משרד החוץ: "עושים את כל המאמצים לשכנע את נשיא ברזיל שאין כל כוונה נסתרת מאחורי הרצון שהוא יבקר שם"

נשיא ברזיל לולה דה סילבה שנחת הערב (ראשון) בישראל מסרב לעלות לקברו של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל. לפי לוח הזמנים, הביקור אמור להתקיים ביום שלישי לקראת סיום ביקורו בארץ ולפני ביקורו ברשות הפלסטינית.

לדברי סמנכ"לית אמריקה הלטינית במשרד החוץ דורית שביט, "אנחנו עושים את כל המאמצים לשכנע את נשיא ברזיל שאין שום כוונה נסתרת מאחורי הרצון שהוא יבקר בקבר הרצל. מדובר בחידוש מנהג שהיה נהוג על פי הפרוטוקול עד שנת 94' כאשר עד אז כל נשיא וראש מדינה ביקר בקבר הרצל כחלק מביקורו בישראל. לאחר רצח רבין מנהיגים רבים העדיפו לעלות אל קברו של רבין. בשבוע שעבר משרד החוץ החליט לחדש את הנוהג הישן. האישיות הבכירה הראשונה שביקורה כלל גם את הסיור בקבר הרצל היה סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא ברזיל הוא ראש המדינה הראשון שמבקשים להנהיג את הנוהל בביקורו. ייתכן שמשום שמדובר בנוהג חדש הדבר עורר את חשדנותו".

הסיבה שבגינה הוחלט במשרד החוץ להביא מנהיגים לקבר הרצל היא העובדה שהשנה הכריזה הממשלה על שנת הרצל, ולכן הוחלט כי הסיור של ראשי מדינות יעבור גם בקבר חוזה המדינה. על פי ההערכות, הסיבה לחשדנות היא החשש שהביקור בקבר הרצל, המהווה את אחד הסמלים הציונים, יפגע בביקורו של דה סילבה ברשות הפלסטינית. כמו כן, סיבות נוספות לחשדנות הן העובדה שמדובר בנוהג חדש וכן העובדה שמיד לאחר מכן הנשיא ייצא לביקור ברשות הפלסטינית.

ככל הנראה, נשיא המדינה שמעון פרס יתלווה לנשיא ברזיל בביקור ביד ושם שאמור להיערך בסמוך לביקור בקבר הרצל. במשרד החוץ מקווים שפרס יצליח לשכנע את עמיתו הברזילאי לעלות לקבר חוזה המדינה.

גזבר הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית חגי מירום, אמר בתגובה להחלטתו של נשיא ברזיל, כי "זהו עלבון כבד כלפי אזרחי מדינת ישראל וכלפי הקהילות הציוניות ברחבי העולם". מירום הוסיף כי הוא "מאמין ומקווה שהנשיא יימלך בדעתו ולא יגרום לסוג כזה של פגיעה. הימנעות מהנחת זר על קברו של הרצל בעת ביקור ממלכתי בישראל, כמוה כהימנעות מהנחת זר על קברו של אתאתורק בביקור ממלכתי בטורקיה והימנעות מהנחת זר על קברו של מהאטמה גנדי, בהודו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully