וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם יהרסו בתים בסילוואן - המזה"ת יבער"

פנחס וולף

14.3.2010 / 12:12

ועדת הפנים של הכנסת ערכה דיון בבנייה הבלתי חוקית בסילוואן שבמזרח ירושלים. במהלך הדיון הסוער קרא ח"כ אריאל להוציא את הח"כים הערבים מהכנסת: "אתם גיס חמישי". ח"כ זחאלקה השיב: "כל המזרח התיכון יבער, אתם זורקים גפרור בוער לשדה קוצים יבש"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידיאו: יאיר דניאל)

חילופי דברים קשים הוטחו היום (ראשון) בין יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה לח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי), במהלך דיון בוועדת הפנים של הכנסת שעסק בנושא "אי ביצוע הריסת מאות בתים באזור כפר סילוואן". הוויכוח בין השניים התהלט לאחר שאריאל אמר כי "נושא שכונת סילוואן, זה גובל בהתפרעות". זחאלקה השיב: "למה, זה של אבא שלך? ירשת ממנו?". אריאל אמר בתגובה כי "זה של אבא שלי שקוראים לו אברהם אבינו". בתגובה, זחאלקה הוסיף: "אז תוציא את כולנו מפה". אריאל לא נשאר חייב ואמר: "זה מה שצריך, גיס חמישי". זחאלקה הגיב ואמר כי "כל המזרח התיכון יבער. אתם זורקים גפרור בוער לשדה קוצים יבש".

בפתח הדברים אמר יו"ר הוועדה דוד אזולאי (ש"ס) כי "הוועדה קיימה סיור במקום, קיבלנו נתונים, ראינו את הדברים בעינינו, וההתרשמות היא שיש בנייה בלתי חוקית באזור סילוואן, כאשר במשך שנים השתוללה שם הפקרות בלתי מוסברת. איך ייתכן שנבנו מאות בתים בשטח ירוק ללא אישור? כנראה שמישהו נרדם בשמירה או שהיתה יד מכוונת שאפשרה את ההתפרעות של בנייה בלתי חוקית". זחאלקה השיב: "מי שבונה בית לא מתפרע, מתפרע מי שכובש בית. מה זה התפרעות? זה הבית שלהם. זה שוד". אריאל הגיב ואמר: "בוקר טוב, אדוני הגיס החמישי".

זחאלקה אמר עוד כי "ירושלים היא שטח כבוש לפי הדין הבינלאומי ולכל מדינה כובשת יש אחריות כלפי הציבור שתחת כיבוש. מדברים על חוק אחד. יש מחסור אדיר - לא נתנו רישיונות אז אנשים בנו. לעומת זאת יש כל מיני ארגונים שבשיטות שונות ומשונות מנסים להשתלט על מקומות בעיר המזרחית".

ח"כ זבולון אורלב (הבית היהודי) אמר כי "צריך לצאת מסר שבירושלים יש חוק אחד לכולם החל על כל מי שגר בירושלים, ותהיה גם אכיפה אחת. לא תהיה אכיפה סלקטיבית שתאמר ליהודים תהיה אכיפה מסוג א' ולפלסטינים תהיה אכיפה מסוג ב'. יכול להיות שצריך להתחשב בעיתוים ולעדכן ולא להפתיע, אבל זה עניין עקרוני". לדבריו, אם על ירושלים אנו מוכנים לומר שאין חוק אחד על כל גבולות ירושלים גם יפו ותל אביב בסכנה".

פעילי הימין: בסילוואן 216 צווי הריסה

בשבוע שעבר אישר מפקד משטרת ירושלים, ניצב אהרון פרנקו, לפעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל לערוך צעדה בלב סילוואן ביום ראשון בעוד כשבועיים. הצעדה תצא לדרך תחת הכותרת "דורשים אכיפה שיוויונית". על פי החלטתו של ניצב פרנקו, הצעדה תותר למשך זמן מוגבל תוך השתתפות של עד 70 צועדים. כמו כן התנתה המשטרה את הצעדה בכך שלא יושמעו במהלכה קריאות הסתה וקריאות גזעניות.

במכתב למשטרת ירושלים טענו פעילי הימין כי "במקום ישנם כ-216 צווי הריסה לבתי ערבים, אך פרקליט המדינה מסרב להורות על ביצועם ולאכוף את החוק". בבקשתם הם נשענים על התקדים שקבע בית המשפט העליון באום אל פאחם, כאשר חייב את המשטרה לאפשר להם לצעוד עם דגלי ישראל בעיר הערבית.

מעמותת אלע"ד נמסר בתגובה לאישור הצעדה שאושרה לפעילי הימין איתמר בן גביר וברוך מרזל כי, "מזה כשנה פועלים ארגוני השמאל הקיצוני בכפר וגורמים להתססה ולהתלהטות הרוחות. כעת אנו שומעים שגם מימין מבקשים לעשות זאת. אנו מבקשים מהפעילים מימין ומשמאל להימנע מפעילות זאת, ולהניח לנו לחיות בשקט ובשכנות טובה ללא התססה מיותרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully