וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ דנון: זכותנו לבנות בכל מקום בירושלים

10.3.2010 / 17:35

"לא ניפול ברשת של הפלסטינים", אמר ח"כ דני דנון במהלך סיור בשכונת רמת שלמה בי-ם. "הפלסטינים מנסים לעשות מעשי עורמה כך שכל החלטה מקומית תהפוך להחלטה מדינית"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ח"כ דני דנון (ליכוד) ערך היום (רביעי) סיור בשכונת רמת שלמה בירושלים בליווי תושבי השכונה ויחד עם שני חברים ממועצת עיריית ירושלים. סיורו של דנון נעשה בעקבות הדיון הציבורי סביב הרחבת הבנייה בשכונה, זאת לאחר שאתמול הוכרז על הרחבת הבנייה בשכונה הממוקמת באזור מזרח ירושלים. ההכרזה על תוספת הבנייה גרמה למבוכה ברמה המדינית כיוון שהיא בוצעה במהלך ביקורו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן על רקע פתיחת שיחות הקירבה בין ישראל לרשות הפלסטינית.

דנון אמר במהלך הסיור כי "אנחנו בתוך ירושלים, ואני רוצה לומר לראש הממשלה שיהיה חזק – אנחנו תומכים בך, תמשיך לבנות בירושלים. יש לנו זכות לבנות בכל מקום בעיר". דנון הוסיף והתייחס ישירות להצהרות על תזמון ההצהרה על הוספת 1,600 יחידות בשכונה בזמן ביקורו של סגן ארה"ב ואמר כי "אין תזמון מתאים או לא מתאים. הפלסטינים מנסים לעשות מעשי עורמה כך שכל החלטה מקומית תהפוך להיות החלטה מדינית ואסור ליפול ברשת שלהם. אם נקפיא את הבנייה אפילו לשעה אחת כל יום, יהיה כאן ביקור של בכיר אחר וכל יום תהיה סיבה למה לא לאשר בנייה בירושלים".

חבר מועצת העירייה מטעם יהדות התורה יעקב הלפרין שביקר יחד עם דנון אמר כי "הקולות שנשמעים הם קולות של 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו'. צריך ללכת בקו שהלכנו בו עד היום. זאת מדינה דמוקרטית והיא לא עשתה דבר בחטף".

תושב השכונה אלי דיסקין טען גם הוא כי מדובר בסערה בכוס מים. "היום דירת שלושה חדרים בשכונה עולה 1.2 מיליון שקלים. זה מאד קשה. דין המקום הזה הוא בדיוק כמו רחוב אלנבי בתל אביב. זוהי סתם מהומה תקשורתית על לא מהומה", אמר.

חבר בוועדת התכנון והבנייה המחוזית וחבר מועצת ירושלים, עורך הדין יאיר גבאי, הסביר את עיתוי קבלת ההחלטה כעניין פרוצדורלי ואמר כי "מדינת ישראל דמוקרטית ואנו דואגים גם למיעוט הערבי. אוי לנו אם נקדם או נדחה דיון לפי הגעתו של אישיות חשובה ככל שתהיה. אם כך יהיה - אנה אנו באים".

ההחלטה הישראלית לאשר בניית 1,600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים ממשיכה לגרור תגובות וגינויים ברחבי העולם. שרת החוץ של האיחוד האירופי קת'רין אשטון פרסמה הערב הודעת גינוי להחלטה, בה נכתב בין היתר כי "האיחוד האירופי מגנה את החלטת ממשלת ישראל לבנות יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים. על ישראל לשנות את ההחלטה הזו. האיחוד האירופי קורא לרשויות בישראל למלא את כל ההתחייבויות בתהליך השלום, על מנת למנוע פעולות שעלולות לסכן את המשא ומתן על הסדר הקבע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully