וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: השלום יחייב ויתורים היסטוריים

9.3.2010 / 12:45

סגן נשיא ארה"ב נועד עם רה"מ בנימין נתניהו. בתום הפגישה אמר ביידן כי "אני מקווה ששיחות הקרבה יובילו לתהליך ישיר. שלום היסטורי יחייב את שני הצדדים לעשות צעדים היסטוריים"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

סגן נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, המבקר בישראל, נועד בצהרים (שלישי) בירושלים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. השניים שוחחו על חידוש השיחות עם הרשות הפלסטינית ועל האיום האירני. בתום הפגישה קיימו השניים מסיבת עיתונאים משותפת.

ביידן התייחס לשיחות הקרבה עם הרשות הפלסטינית ואמר כי "אני שמח שהסכמתם לפתוח בשיחות עקיפות. אנו מקווים שהן יובילו לתהליך ישיר. שלום היסטורי יחייב את שני הצדדים לעשות צעדים היסטוריים. חשוב לתת קרדיט לדברים שכבר נעשו בשטח. אני מרוצה מכך שנתניהו מוכן לשלום. ביבי העניק לפלסטינים חופש תנועה, והפלסטינים ביססו את כוחות הביטחון והממשל שלהם והם הופכים לאחראים יותר".

נתניהו התייחס במסיבת העיתונאים למאמצים לסכל את תוכנית הגרעין האירנית ואמר כי "על הקהילה הבינלאומית לאכוף סנקציות על אירן. ככל שהן חריפות יותר, כך המשטר באירן יהיה מסוכן פחות. על הקהילה הבינלאומית להצטרף למאמצי ארה"ב. אני מעריך את מאמצי הממשל לקדם את השלום באזור, ושמח שהמאמצים מתחילים לשאת פירות. עלינו להתמיד ולהיאבק למען מטרה זו. אני מצפה להמשיך ולעבוד איתך ועם אובמה, ומקווה להכרה פלסטינית בצביונה היהודי של המדינה".

ביידן התייחס גם הוא לסוגיית הגרעין האירני ואמר כי "היחסים בין ישראל וארה"ב היו וימשיכו להיות בראש החשיבות של המדיניות האמריקאית. אבן הפינה של היחסים היא המחויבות לישראל ואנו נחושים בדעתנו למנוע מאירן להתחמש בגרעין. על אירן לחדול מפיתוח נשק גרעיני, אך גם לחדול מפעילויות עוינות נוספות כתמיכה בגורמי טרור. הדבר חשוב גם לישראל וגם לאינטרס האמריקאי".

מוקדם יותר נועד ביידן עם נשיא המדינה שמעון פרס. בפגישה אמר ביידן לפרס, כי "אירן מבודדת יותר מאי פעם גם בזירה הפנימית וגם בזירה הבינלאומית. העם האירני עצמו נוקט סנקציות מוסריות כלפי המשטר בטהרן. ארצות הברית רואה עין בעין עם ישראל את צרכי הביטחון שלה".

על שיחות הקירבה בין ישראל והרשות הפלסטינית אמר סגן נשיא ארה"ב: "אני מקווה שהשיחות הלא ישירות הן אמצעי דרכו ניתן יהיה להתגבר על אי האמון שהצטבר עם השנים. אם מתבוננים על המתרחש באזור, ניתן לראות שנקודות ההסכמה בין הצדדים גדולות מהמחלוקות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully