וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיירי בית יהונתן יוזמים פשרה בסילוואן

גלעד גרוסמן, וואלה! חדשות

4.3.2010 / 21:00

סוף למאבק במזרח ירושלים? דיירי בית המריבה שלחו מכתב ליועץ המשפטי לממשלה ובו הצעה לאטום את הקומות העליונות בבניין על חשבונם כדי למנוע את איטום המבנה כולו. "מקווים שלדור יגלה רגישות"

תאגיד כאן

(באדיבות ערוץ 1)

תרגיל פוליטי או יוזמה אמיתית לפתרון המשבר? דיירי בית יהונתן בסילוואן שבמזרח ירושלים שלחו מכתב ליועץ המשפט לממשלה, יהודה וינשטיין, לפרקליט המדינה, משה לדור ולבית המשפט - במרכזו הצעת פשרה לסיום הסכסוך סביב הבית. הדיירים מציעים לאטום את הקומות העליונות בבית על חשבונם, ובכך למנוע את איטום המבנה כולו כפי שדרשו הרשויות.

במכתב, ששלח נציג הדיירים עו"ד יחיאל גוטמן, נכתב כי "האירועים סביב בית יהונתן חרגו מזמן מהמתחם המשפטי והפכו לנושא לאומי ובינלאומי המעורר חשש ולהתלקחות בלתי מבוקרת ובלתי ניתנת לשליטה".

הדיירים מבקשים בעקבות ההתפתחויות לאפשר להם לאטום את הקומות העליונות בבניין, שאינן נכללות בתוכנית עליה שוקדת עירית ירושלים, ואם ניתן אפילו להרסן. "בנסיבות אלה מצפים שולחיי שתגלו את מידת האחריות הנדרשת ותתנו הסכמתכם, או לפחות לא תתנגדו לבקשה המוגשת", כתב עו"ד גוטמן במכתבו.

הדיירים גם פנו לבית המשפט לעניינים מקומיים בירושלים, בבקשה שיוציא צו לעיכוב ביצוע חלקי של צו אטימה שהוציאה העירייה, ובכך לאפשר את השימוש בשאר חלקיו של הבית המצוי במחלוקת קשה המלווה בהפגנות רבות המתקיימות בשכונה ואף הגיע לאחרונה לדיון קולני במליאת הכנסת. "כעת הכדור במגרש של לדור, ואני מקווה שהוא ינהג באחריות וברגישות הנחוצות לסביבה דליקה שכזו", אמר עו"ד גוטמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully