וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן תקף את המפכ"ל, אהרונוביץ' שתק

אחרי שנחקר אתמול במשטרה בחשד לשיבוש הליכי חקירה, האשים הבוקר שר החוץ את המפכ"ל בהדלפת פרטי חקירתו. "זה היה שיבוש מכוון ומגמתי. זה אמא ואבא של שיבוש הליכי החקירה ביחד"

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)

שר החוץ אביגדור ליברמן האשים הבוקר (רביעי) את המשטרה בשיבוש הליכי החקירה החדשה המתנהלת בעניינו. בעת הגשת עתירה לבג"ץ נגד סגירת התיק בעניין ההדלפות מחקירותיו, אמר ליברמן: "שעה קלה אחרי שיצאתי מחדר החקירות, כל הפרטים פורסמו על ידי לשכת המפכ"ל בצורה מעוותת. זה היה שיבוש מכוון ומגמתי. זה אמא ואבא של שיבוש הליכי החקירה ביחד. הציפייה שלי היא שתתקבל החלטה לפתוח בחקירה נגד המפכ"ל על ההדלפה. הועבר אתמול מכתב על שיבוש הליכי חקירה. אין משהו שיותר זועק לשמיים. אין שיבוש חקירה יותר בוטה וגס מזה".

גורמים בלשכת השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ', החבר במפלגת ישראל ביתנו, אמרו היום כי "רשויות האכיפה חייבות להמשיך לפעול בצורה חופשית, מקצועית ובאופן עצמאי". הגורמים הוסיפו כי "עם כניסתו לתפקיד, השר הורה למפכ"ל המשטרה שלא לעדכנו בחקירות אנשי ציבור, בדגש על חקירת שר החוץ, ועל כך הוא לא התעדכן, לא מתעדכן ולא יתעדכן. את החלטה בעניין יקבל רק היועץ המשפטי לממשלה".

ליברמן נחקר אתמול במשטרה בחשד לשיבוש הליכי משפט והפרת אמונים. הוא זומן לחקירה לאחר שבמהלך השבועות האחרונים נחקר שגריר ישראל לשעבר בבלארוס, זאב בן אריה, בחשד לביצוע עבירות שיבוש הליכי משפט, גילוי בהפרת חובה ומרמה והפרת אמונים. במהלך החקירה עלה חשד כי שר החוץ קיבל לידיו מסמך סודי מהשגריר לשעבר.

בעת שהתנהלה חקירה משטרתית בעניינו של ליברמן, העבירה משטרת ישראל, באמצעות משרד המשפטים, בקשה לסיוע משפטי לרשויות המוסמכות בבלארוס, שהכילה פרטים מהותיים אודות חקירתו של ליברמן. הבקשה לסיוע משפטי המסווגת כ"סודית" הועברה למשרד המשפטים הביילרוסי באמצעות שגריר ישראל דאז בבלארוס, זאב בן אריה.

לדברי המשטרה, השגריר שאמור היה להעביר את הבקשה באופן דיסקרטי וישיר לרשויות בבלארוס שמר עותק ממנה, ולקראת הגעתו של ליברמן לביקור בבלארוס (במהלך חודש אוקטובר 2008), העתיק מידע חסוי מתוך הבקשה, העבירו שלא כדין לליברמן ומסר לו על קיום הבקשה בעת שהשניים נפגשו במהלך אותו ביקור. החקירה נסובה אף סביב מעורבותו של השר ליברמן בקידומו ובהעסקתו של בן אריה במשרד החוץ במהלך החודשים האחרונים.

בעתירה שהגיש היום דורש ליברמן מבג"ץ שיורה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, לפרקליט המדינה משה מדור ולמחלקה לחקירות שוטרים, להסביר מדוע סגרו את תיק חקירת ההדלפות מהמשטרה בעניינו כבר בשלביה הראשונים של החקירה.

בתוך כך, תנועת אומ"ץ פנתה הבוקר אל היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה שיוגש לאלתר כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן. במקביל, פנתה אומ"ץ אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה שיפקיע לאלתר את תיק החוץ מידיו של ליברמן, עד לקבלת ההכרעה של היועץ המשפטי בעניינו.

עדכון ראשון: 10:13

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully