וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים למען המאבק בשייח ג'ראח

אייל דץ

3.3.2010 / 7:00

עמיר לב ועינת ויצמן יהיו בין המשתתפים בעצרת מחאה נגד גירוש משפחות פלסטיניות מהמתחם. לב לוואלה! תרבות: "עצוב לי שאמנים שיש למילה שלהם כוח לא משתמשים בו"

יח"צ - חד פעמי

בימוי:אלון סימון, קריינות: מולי שולמן, מוזיקה מקורית: דניאל מאיר)

עצרת מחאה בהשתתפות אמנים תתקיים ביום שבת הקרוב בשכונת שייח ג'ראח. בחודשים האחרונים מתנהל מאבק נגד גירושם של המשפחות הפלסטיניות ממתחם "שמעון הצדיק" בשכונה והעצרת ביום שבת אמורה להיות אחת מהמרכזיות שנערכו עד כה. בין האמנים שכבר אישרו את השתתפותם נמצאים עמיר לב, עינת ויצמן, איש התיאטרון סמיח' ג'בארין ולהקת דאם.

לב סיפר לוואלה! תרבות כי הוא עוקב אחר המאבק והרגיש צורך לבוא ולהופיע באירוע. "קורים פה דברים איומים ותמיד במהלך ההיסטוריה היו אנשים שהתייצבו להביע מחאה. זה עצוב לי שיש כאלה שלא רואים את החובה המוסרית לעשות את זה, ובמיוחד אמנים שיש להם כוח ויכולים במילה אחת להביא לשינוי".

לדבריו, התוצאה של החלטת בית המשפט להוציא את המשפחות הפלסטיניות היא "נוראית" ועלולה גם להביא לתוצאה הפוכה. "אם אנשים יביאו מסמכים מלפני 1948 שהם גרו בבית זה או אחר, זה יכול לפעול גם לצד השני. המשפחות האלו חיו שם הרבה שנים והם לא יכולים לנדוד. לאן הם יעברו? לרחביה? התוצאה היא עגומה ונוראית".

מפגינים בשייח' ג'ראח בירושלים.
"לאן הם יעברו?, לרחביה?" מפגינים בשייח ג'ראח

נכון להבוקר (רביעי) מיקום העצרת המדויק עדיין לא נקבע. המארגנים הגישו עתירה לבג"ץ, לפיה הם דורשים כי העצרת תתקיים במתחם המשפחות המגורשות בשכונת שייח ג'ראח. המשטרה מנגד, מסרבת לאשר את קיום העצרת בשכונה. המארגנים, יחד עם תושבי השכונה הגישו עתירה לבג"ץ בעניין וביום חמישי אמור להתקיים דיון בנושא. אל העתירה הצטרפו גם חברי הכנסת לשעבר יוסי שריד ואברום בורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully