וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מ-2008: הכנרת מעל הקו האדום

עומר רבין

2.3.2010 / 9:13

גשמי פורים הצליחו לשמח את הכנרת ולהביא את המפלס לראשונה מאז יולי 2008 אל מעל לקו האדום התחתון. ברשות המים מצננים השמחה: "חסרים יותר מ-4 מטרים"

הגשמים העזים שפקדו את מרבית אזורי הארץ בחג הפורים אמנם הצליחו להשבית את אירועי החג בערים המרכזיות ולהעציב כמה וכמה ילדים, אבל את אנשי הכנרת הם דווקא שימחו מאוד: במדידה היומית שנערכה הבוקר במקור המים המרכזי של ישראל נקבע כי מפלס האגם עלה למינוס 212.98 מטרים, 2 סנטימטרים מעל הקו האדום התחתון שנקבע על מינוס 213 מטרים. מדובר בפעם הראשונה בה מפלס הכנרת עולה אל מעל לקו זה קרוב לשנתיים - מאז חודש יולי 2008.

"הקו האדום התחתון הוא קו שמסמן מבחינתנו כי שאיבה מתחת אליו מביאה להתרחשותם של תהליכים הגורמים לפגיעה במקור המים ולהרעה באיכותם", אמר לוואלה! חדשות דובר רשות המים, אורי שור. "בשל מצוקת המים קבעו בשנים האחרונות מומחים קו תחתון יותר – הקו השחור, שאם חס וחלילה נרד מתחתיו, התהליכים המדוברים יהיו מהירים פי כמה ובלתי הפיכים. קו זה נקבע על גובה של מינוס 214.87 מטרים".

אבל למרות העלייה המשמחת במפלס האגם, שקלט ביממה האחרונה לבד יותר מ-3 סנטימטרים, ברשות המים מצננים את השמחה ומזכירים כי מצוקת המים בישראל לא נעלמה לשום מקום: "מרבית האפקט של החורף מאחורינו. אם חלילה לא יהיו עוד ימי גשם חזקים ולא נעלה הרבה מעל ומעבר למפלס הנוכחי, ברגע שיתחיל הקיץ הירידה תהיה חזקה מאוד כי האדם לא קולט מים אך יש הרבה יותר ביקושים – צריך לזכור שבקיץ המים בכנרת מתאדים בקצב של סנטימטר ליום, וזה עוד ללא כל שאיבה", אומר שור. "על פי הנתונים האלה – אין ספק שברגע שיחל הקיץ נרד פעם נוספת אל מתחת לקו האדום התחתון".

ברשות המים מדגישים כי על אף שהזרימה בנחלי הצפון לכיוון האגם נמשכת ומפלס הכנרת צפוי לעלות בימים הקרובים בקצב שבין סנטימטר ל-2 סנטימטרים ביום, במקור המים המרכזי שלנו עדיין חסרים לא פחות מ-4 מטרים ו-18 סנטימטרים על מנת להגיע לקו האדום העליון. "אפשר בהחלט לשמוח על עליית המפלס – אבל אין סיבה לפצוח בריקוד ברחובות, אולי רק בריקוד הגשם כדי לעזור לנו לקבל עוד קצת מים", סיכם שור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully