וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "אם נרצה נקפיא את אירופה"

בכיר אירני מאיים כי אירופה תסבול מקור אם ארצו תחליט לקצץ באספקת האנרגיה ליבשת ואף מזהיר מיכולת הפגיעה של הטילים האירניים. שר הביטחון ברק אמר בראיון לרשת CNN כי יש לפעול נגד אירן על מנת לרסן את שאיפותיה הגרעיניות

באירן מאיימים לגרום תושבי ארצות אירופה לסבול מקור על ידי קיצוץ באספקת אנרגיה. בנוסף מאיימים בטהרן כי ביכולתם לפגוע בכל אוייב של הרפובליקה באמצעות טילים. את האיומים הללו משגר היום (ראשון) בכיר במשמרות המהפיכה האירניים. אירן היא אחת מיצואניות הנפט והגז הגדולות בעולם. "אם אירן תחליט, אירופה תבלה את החורף בקור", אמר חוסיין סלאמי, סגן מפקד משמרות המהפיכה. "הטילים שלנו מסוגלים כעת לפגוע בכל נקודה שבה נמצאים אלה שפועלים נגדנו". סלאמי אמר את הדברים בכינוס של יוצאי צבא ומתנדבים בעיר קרמן.

בתוך כך, שר הביטחון הישראלי אהוד ברק אמר בראיון לכריסטיאן אמנפור ברשת CNN שישודר הערב, כי יש להטיל סנקציות כלכליות על אירן על מנת לרסן את שאיפותיה הגרעיניות. אולם לדבריו, סין ורוסיה צריכות להסיר את התנגדותן למהלך על מנת שהסנקציות תהיינה אפקטיביות. ברק הוסיף, "אנו ממליצים לכל הגורמים לא להוריד שום אופציה מהשולחן".

עם זאת, שר הביטחון סירב לפרט מה יקרה אם הסנקציות לא ירתיעו את אירן, אך העריך כי המזרח התיכון ייכנס למרוץ חימוש גרעיני. לדבריו, ערב הסעודית "תהפוך לגרעינית בתוך כמה חודשים", וטורקיה ומצרים צפויות ללכת בעקבותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully