וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן אליעזר: נתניהו שגה בעניין אתרי המורשת

שר התמ"ת ביקר בחריפות את ההחלטת ראש הממשלה נתניהו להכליל את מערת המכפלה וקבר רחל ברשימת אתרי המורשת. לדבריו, "הכוונה גם אם היתה טובה, הביאה יותר נזק מתועלת"

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר התייחס היום (ראשון) בראיון לגלי צה"ל להכנסת מערת המכפלה וקבר רחל לרשימת אתרי המורשת, ואמר כי "אסור היה לעשות את הדבר הזה, וראש הממשלה שגה בבחירת העיתוי הנוכחי לפעולה מסוג זה".

בן אליעזר הוסיף לגבי פרויקט אתרי המורשת כי הוא בעצמו אינו מתנגד לרעיון ואף סבור כי מדובר בפרויקט חשוב בהחלט. עם זאת לדבריו, "אני חושב שהוספת מערת המכפלה וקבר רחל אמנו לרשימה – אף כי הכוונה הראשונית הייתה טובה – הביאה יותר נזק מתועלת. זה בדיוק הדבר שאנחנו לא צריכים".

במסגרת התוכנית לשימור אתרי המורשת יוקצו משאבים לתשתיות מורשת לאומית. כ-100 אתרים כבר נבחרו להיכלל בתכנית. לפני כשבוע החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לכלול ברשימת האתרים גם את קבר רחל ומערכת המכפלה, החלטה שהובילה הן לתגובות סוערות במערכת הפוליטית והן לעימותים אלימים בין פלסטינים לכוחות הביטחון ולפעילי ימין.

בתוך כך, התייחס השר בן אליעזר גם לחיסול בכיר חמאס אל-מבחוח: "אינני יודע מי אחראי על הפעולה, אך ביחס לתוצאה ואליה בלבד, אני חושב שלא מדובר בכישלון: מדובר במסר הרתעה חשוב שמועבר לחמאס, כי ניתן להניח את היד על כל אדם, בלי קשר לדרגת חשיבותו". לדברי בן אליעזר, האפקט של פעולת החיסול היה משמעותי ביותר. "תוצאת החיסול ברורה", אמר השר, "ונחקקה להם בזיכרון. נסראללה מבין שעוקבים אחריו בשבע עיניים, ולכן נאלץ לנסוע לדמשק חבוש פאות נוכריות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully