וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחדשו העימותים האלימים בחברון

26.2.2010 / 14:29

כשעה לפני תום תפילות יום השישי בחברון פרצו במספר מוקדים בעיר עימותים בין מאות פלסטינים לכוחות הביטחון. בצה"ל מפזרים את המפגינים באמצעים לפיזור הפגנות

מהומות התושבים הפלסטינים בחברון נמשכות גם כעת (שישי). כמאתיים מפגינים מיידים אבנים לעבר עמדות צה"ל במספר מוקדים שונים ברחבי העיר. כוחות צה"ל משיבים לעברם באמצעים לפיזור הפגנות.

כ-50 מפגינים מיידים אבנים לעבר כוחות צה"ל באזור מחסום בית המרקחת שבחברון. החיילים משיבים באמצעים לפיזור הפגנות. אחד המפגינים נעצר והועבר לחקירה. החיילים דיווחו כי כמה מהמפגינים מנופפים בדגלי חמאס.

כוחות ביטחון גדולים התפרסו משעות הבוקר בחברון שם הוכרזה כוננות שיא מחשש למהומות ולעימותים של פלסטינים עם כוחות הביטחון. המהומות בימים האחרונים התרחשו על רקע ההכרזה על מערת המכפלה כאתר מורשת לאומי. עיקר החשש הוא מעליית מדרגה בעימותים של הפלסטינים עם כוחות הביטחון לאחר תום תפילות יום השישי בחברון ויציאתם של אלפי מתפללים מהמסגדים.

"מנסים לחמם את השטח"

לקראת התפילות נערכים בצה"ל ומג"ב לאפשרות שהפלסטינים יחלו בעימותים מול הכוחות, וכבר כעת לפני תום התפילות בעיר פרצו במספר מוקדים בעיר עימותים עם כוחות צה"ל.

זהו רצף של חמישה ימים בהם נרשמו עימותים אלימים בין הצדדים. למרות זאת במערכת הביטחון מנסים להרגיע את הרוחות. לדברי גורם ביטחוני, עד כה לא מדובר בעימותים מקיפים וכי אין כוונה להסלים את המצב בעיר, בו מרקם היחסים בין צה"ל הפלסטינים והמתנחלים ביישוב היהודי בעיר רגישים בלאו הכי. "אין שום כוונה להיכנס לעימות אבל ישנם גורמים אינטרסנטים באזור שמנסים לחמם את השטח", אמר גורם ביטחוני.

בתוך כך גוש המדינות האסלמיות באו"ם קרא אמש לפעולה בינלאומית שתכריח את ישראל לבטל את החלטתה לשקם את מערת המכפלה וקבר רחל במסגרת צירופם לרשימת אתרי המורשת הלאומיים.

שגריר סוריה באו"ם בשאר ג'עפרי, אשר דיבר בשם ארגון המדינות האסלמיות (OIC) גינה את החלטת ישראל וכינה אותה "לא חוקית ולא לגיטימית" והוסיף כי "אינה תקפה". הארגון קרא לכל גופי האו"ם הרלוונטיים "לנקוט בצעדים הדחופים והנחוצים על מנת להכריח את ישראל לבטל החלטה זו". הארגון גם קרא למועצת הביטחון של האו"ם ולמזכ"ל האו"ם באן קי מון לפעול בנושא.

עדכון ראשון: 13:06

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully