וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נשמור על הסטטוס קוו במערת המכפלה

פנחס וולף וניר יהב

25.2.2010 / 18:06

ארבעה ימים לאחר שהודיע על הכללת מערת המכפלה בתוכנית שימור אתרים לאומית והסערה הבין-דתית שהיא עוררה מבהיר ראש הממשלה כי מדובר באי הבנה ושלא מדובר בהחלטה מדינית

יח"צ - חד פעמי

באדיבות ערוץ 9

ההודעה על הכללת מערת המכפלה וקבר רחל בתוכנית שימור אתרי המורשת לפני ארבעה ימים גררה תגובות קשות בעולם הערבי והמוסלמי, והיום (חמישי) מנסה ראש הממשלה בנימין נתניהו להנמיך את הלהבות.

בראיון לערוץ 9 הבהיר נתניהו כי מבחינת ישראל מדובר באי הבנה. "לא נשנה את הסטטוס של האתר (מערת המכפלה) ובשום מקרה לא נפגע בחופש הפולחן של המוסלמים", אמר נתניהו, "לכן, במקרה הטוב מדובר כאן באי הבנה".

ראש הממשלה הסביר כי ההחלטה לשפץ את האתרים איננה פוליטית או מדינית, אלא עניינית. "אני חושב שהממשלות המובילות בעולם יבינו את זה מהר מאוד כי אנחנו מסבירים להם את זה", אמר, "אנחנו נשמור על חופש הפולחן והסידורים הקיימים של מתפללים יהודים ומתפללים מוסלמים כאחד. מה שאנחנו באים לעשות זה לשמר ולתחזק סידורי תפילה קיימים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

חמאס: להגן על המקומות הקדושים

נתניהו הוסיף שרגישות מערת המכפלה למוסלמים ברורה לו ולממשלתו ולאחרונה נערכו שיפוצים על ידי הוואקף המוסלמי במקום. "הם עשו שיפוץ ותיקון של אתרי התפילה למוסלמים - הם שמו באולם המרכזי מאווררים, הם שמו נברשות, הם שמו שטיחים", סיפר ראש הממשלה שהדגיש כי העבודות נעשו בתיאום עם ישראל, "ואנחנו רוצים לעשות את אותו תחזוק ואותו שימור למתפללים היהודים.

בעקבות ההחלטה להכריז על מערת המכפלה וקבר רחל כאתרי מורשת קרא היום ארגון חמאס לאומה הערבית והאיסלמית לתמוך בתושבי חברון וירושלים "הנמצאים תחת כיבוש ונאבקים בכנופיות המתנחלים". זאת לאחר מספר ימים בהם התעמתו פלסטינים עם כוחות הביטחון הישראלים על אותו הרקע.

הארגון קרא עוד לפתוח באינתיפאדה עממית נגד ישראל במטרה "להגן על המקומות הקדושים ולהגן על האדמה מפני המתנחלים". בהודעה שפרסם הארגון לציון 16 לטבח במערת המכפלה שביצע ברוך גולדשטיין נכתב כי "כל הסכמי הכניעה שחתמה 'חבורת אוסלו' וחילקו את חברון - העניקו למתנחלים האלימים גושפנקא לפגוע בעיר ובמערת המכפלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully