וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "אצא מכאן חף מכל עבירה"

25.2.2010 / 9:23

ראש הממשלה לשעבר הגיע לבית המשפט המחוזי בירושלים לפתיחת שלב ההוכחות במשפטו והצהיר: "היום יסתיים פרק ההצהרות הבומבסטיות, התיאורים הפלסטיים וההתקפות שהיו חלק מהאווירה הציבורית כלפי הנאשמים"

הבוקר (חמישי) נפתח שלב ההוכחות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ושל ראש לשכתו לשעבר, שולה זקן בפרשות ראשונטורס, מעטפות הכסף ומרכז ההשקעות. אולמרט וזקן נאשמים בעבירות של קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים, עבירות מס ורישום כוזב במסמכי תאגיד. בנוסף, זקן נאשמת בציתות לשיחותיו של אולמרט. אולמרט עצמו הגיע לדיון והצהיר: "אני מאמין שאצא מכאן אדם חף מכל עבירה – היום יסתיים פרק ההצהרות הבומבסטיות, התיאורים הפלסטיים וההתקפות שהיו חלק מהאווירה הציבורית כלפי הנאשמים. מעכשיו הראיות ידברו ואני בטוח שהתוצאה בסוף תאשר את מה שאמרתי בהתחלה – שאצא מכאן חף מפשע".

בפתח הדיון אמר פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר, אלי זהר: "מעתה ואילך רק ההוכחות ידברו – אני מקווה ומאמין שננהל את ההליך במהירות וביעילות". זהר התייחס עוד לפרשת החופשה הכפויה של הפרקליט אורי קורב ואמר: "מדובר בפרשה מצערת, צר לנו שהיא התרחשה, אך היא לא אמורה להשפיע על המשפט".

"נוכיח ש-300 אלף דולר הועברו מטלנסקי לכסות חוב בחירות של אולמרט, חוב שאולמרט היה ערב לו אישית. אין צל של ספק שהאירוע התרחש. נוכיח גם שהעביר לידיו 72 אלף דולר במזומן", כך אמר פרקליט מחוז ירושלים, אלי אברבנאל, בנאום הפתיחה של התביעה במשפט.

אברבנאל אמר בתחילת דבריו, שהאישום השני בפרשה, זה שעוסק במעטפות הכסף, מתבסס על עדותו של טלנסקי, מסמכי בנק וראיות, כשממול עומדת הכחשה גורפת של אולמרט בחקירותיו במשטרה ושתיקתה של שולה זקן. "משה טלנסקי הוא איש עסקים, במהלך שמונה שנים הוא העביר, בשורה של הזדמנויות שונות, סכומי כסף משמעותיים המגיעים לכדי 600 אלף דולר לנאשם. חלק מהסכומים מועברים ממש במזומן מיד ליד".

אברבנאל הודה שעדותו של טלנסקי אינה נקיה מקשיים, וכי מדובר באדם מבוגר, שכבר בעדותו בבית המשפט בלבל בין האירועים ובין הסכומים, שנוטה להתבטא בקיצוניות, אך חשוב מכך, אמר אברבנל, טלנסקי הוא בעל עניין. "מדובר בשותף לעבירה, מדובר באדם שחבר לנאשם והעביר לידיו סכומי כסף נכבדים, חלקם במזומן חלקם בצ'קים. הוא הבין כבר כשהוא הובל לחקירה שהוא נחקר באזהרה. למרות זה, אנחנו נראה שחלק משמעותי מדבריו מבוסס על אדנים יציבים", אמר אברבנאל.

לדבריו של אברבנל, אולמרט הוגה כבר בחקירתו השניה שטלנסקי מסר לידיו כסף מזומן במעטפות. "יש ויכוח מה היו הנסיבות, אבל מעטפות היו. מוסכם גם שטלנסקי שילם על שהותו של אולמרט במלון בוושינגטון. הוא לא פנטזיונר, הוא לא המציא דברים".

"אין שום קסם במלים 'מימון בחירות' או 'הוצאות הגנה משפטיות' כשההגנה מצדקת קבלת כספים בהסברים אלה", אמר אברבנל, "אין בכך די. אין די שמועמד מסביר שקיבל כסף למימון בחירות. צריך להוכיח את הדברים. לא מספיק להגיד שקיבלתי כסף מכיוון זה או אחר, שאם לא כן, לנבחר ציבור יהיה פתח לקבלת כספים ללא הגבלה".

בפתיחת המשפט צפויים להעיד ארבעה קצינים מיאח"ה ואנשי מחשבים ממשרד התמ"ת, שצפויים לספק מידע על החומרים שנתפסו במחשבה של זקן, שבו תיעדה, לטענת הפרקליטות, העברות כספים מטלנסקי לאיש סודו של אולמרט, אורי מסר. לאחריהם צפויות להעיד פקידות מלשכתו של אולמרט, ובשבועות הראשונים אמורים להעיד גם אנשי מרכז ההשקעות ונציגי חברות שונות שמוזכרות בכתב האישום, וכן בכירים לשעבר בלשכתו של אולמרט - עובד יחזקאל ורענן דינור.

מי שמנהל את התיק ונושא את נאום הפתיחה הוא פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אלי אברבנאל, יחד עם פרקליט המדינה משה לדור ועו"ד יעל שניידר מפרקליטות מחוז ירושלים. ברקע נמשכת חקירתו של עו"ד אורי קורב, אחד התובעים המובילים בתיק, שיצא לחופשה לאחר שפורסמו דברים חריפים שאמר כנגד שופטים במהלך סדנא שהעביר לסטודנטים. קורב נחקר השבוע בנציבות, ובפרקליטות מקווים שהוא יוכל לשוב בקרוב לצוות התביעה.

הקופה הסודית

על פי כתב האישום שהוגש נגד ראש הממשלה לשעבר, הצליחו הוא וזקן, באמצעות מצג שווא ותיעוד כוזב, לקבל כ-92 אלף דולר במרמה כתשלומים עבור טיסות לאירועים אליהם הוזמן אולמרט ברחבי העולם ובהם הרצה בפני ארגונים ומוסדות יהודיים, והן לנסיעות אליהן יצא בשליחות המדינה. בכתב האישום מפורטות 15 טיסות עבורן קיבל אולמרט החזרים כפולים ולעצים אף משולשים מהמדינה או מארגונים יהודיים. לטענת הפרקליטות, הכספים שקיבל אולמרט שימשו לאחר מכן למימון טיסות פרטיות שלו ושל ובני משפחתו.

בנוסף, אולמרט נאשם בקבלת כ-600 אלף דולר מאיש העסקים היהודי-אמריקאי משה טלנסקי, שלא דווחו כדין. חלק מהכסף התקבל במזומן, והועבר ל"קופה סודית" שניהל מסר עבור טלנסקי. ארש הממשלה לשעבר נאשם גם בכך שבהיותו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, פעל לטובת חברות שייצג מסר, למרות ניגוד עניינים מובהק בו היה שרוי.

אולמרט, באמצעות פרקליטיו, עורכי הדין אלי זהר, נבות תל צור ונוית נגב, הכחיש את כל האשמות המיוחסות לו. גם זקן, באמצעות עו"ד מיכה פטמן, מכחישה את ההאשמות נגדה. בתגובתו לכתב האישום טען אולמרט שכל הכספים שקיבל מטלנסקי התקבלו כדין. הוא טען שבכל הקשור ל"מרכז ההשקעות", פעל "במסגרת תפקידו לקידום האינטרס הציבורי, בתחומים עליהם הופקד, ועשה כן ללא משוא פנים ומבלי שפעולותיו נפגמו בסטיה כלשהי מהשורה, כאשר כל פעולותיו נעשו משיקולים ענייניים בלבד". גם זקן כפרה בכל האישומים נגדה.

דבר ההגנה

"משפט זה התחיל ברעש גדול ובסופו של דבר הוא הצטמצם למה שעומד לפנינו, ואני מקווה שאחרי הצגת הראיות גם זה יימצא כבלתי מתאים להרשעה", אמר עו"ד זהר לוואלה! חדשות. "עכשיו זה לא זמן להצהרות ואמירות, עכשיו זה זמן לדיון בהוכחות. ואנחנו נעשה הכל כדי שהתוצאה תהיה זיכוי".

עו"ד זהר הוסיף שצוות ההגנה של אולמרט סבור שחומרת המעשים המיוחסים לו היא למראית עין בלבד. "אנחנו יודעים איך העדות של טלנסקי נגמרה, ובמרכז ההשקעות הפרקליטות כבר הצהירה שלא היתה סטיה מהנורמה ולא היתה כוונה פלילית", אמר. "פרשת ראשונטורס על פניה קצת יותר מסובכת, אבל גם שם יש לנו תשובות הולמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully