וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התחנה המרכזית הישנה עוברת מתיחת פנים

איילה חננאל, מערכת וואלה! חדשות

19.2.2010 / 1:35

המשטרה והעירייה בתל אביב פתחו במבצע "ניקיון" של מתחם התחנה המרכזית הישנה בעיר. בתכנית - מאבק בפשע, בבנייה הבלתי חוקית, במסחר בנשים וסמים

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

על רקע מבצע הגירוש הנרחב של אוכלוסיית הזרים שמוביל שר הפנים אלי ישי, פינוי הבינוי שנועד להפוך את איזור נווה שאנן לשכונת מגדלי יוקרה ומשרדים שמקדם ראש העיר רון חולדאי יוצאת משטרת מחוז תל אביב למבצע "תחנה בטוחה". מטרת המבצע היא לפעול נגד הפשיעה במתחם שהפך לקרקע הנחשקת בתל אביב להשקעה בידי יזמי נדל"ן וקבלנים בעידודה של עיריית תל אביב.

במשטרת מחוז תל אביב אומרים כי "תכלית הפעילות שתיערך היא הורדת כמות אירועי האלימות והפשיעה במקום וחיזוק תחושת הביטחון של תושבי דרום העיר". המטרות המוצהרות של המבצע הן לצמצם את תופעת הזנות הנפוצה במקום, ולהילחם בתעשיית הסחר והשימוש בסמים הנפוצה בסביבת נווה שאנן.

במבצע ייקחו חלק גם אנשי אגף ההנדסה של עיריית תל אביב אשר יפעלו באזור ויחפשו אחר מבנים לא חוקיים ודוכני ממכר ("בסטות") שהוקמו שלא כחוק, ואלו שנבנו ללא האישורים המתאימים ייהרסו על ידי עיריית תל אביב. האגף לשיפור פני העיר לוקח באופן רשמי חלק במבצע "התחנה הבטוחה" ויתחיל כעת, לאחר שנים של הזנחה, לשפץ מדרכות ופנסים במתחם המתפורר והנטוש.

"התכנית סובלת מפגמים"

בנוסף, תמשיך פעילותה יחידת "עוז", האחראית על נושא השוהים הבלתי חוקיים. לאור המבצע שימשך מספר שבועות ואולי אף חודשים, לכוח המשטרתי האחראי על האיזור שכלל עד היום פלוגת מג"ב אחת של חיילים בשירות סדיר, תצטרף פלוגה נוספת ותוקם תחנת משטרה חדשה ברחוב לוינסקי. הקמת התחנה נועדה לספק נוכחות משטרתית תמידית באיזור, שהפך בשנים האחרונות ל"הארלם" של תל אביב ושטח הפקר בו נשים, אנשים וסמים נסחרים ללא הפרעה. בחצי השנה האחרונה בלבד, אירעו בו ארבעה מקרי רצח. האבסורד העיקרי הוא שבמדרחוב נווה שאנן ישנה נקודת שיטור קהילתית אשר עומדת נטושה מספר שנים עקב חוסר בתקציב ובתקנים. במשך שנים דרשו בעלי העסקים ותושבי המדרחוב מוכה הפשע להפעיל את התחנה. התחנה החדשה שתיפתח ברחוב לווינסקי נועדה לטענתם, "לשרת את התושבים החדשים שחולדאי מבקש להביא לכאן".

בשנת 2001 החלה עיריית תל אביב בתכנון פינוי בינוי למתחם לווינסקי והתחנה המרכזית הישנה. התוכנית אשר אושרה על ידי עיריית ת"א-יפו והוועדה המחוזית לתכנון מחוז ת"א יצאה לפועל בחודש אוגוסט השנה עם הריסת רציפיה של התחנה המרכזית הישנה. התוכנית קובעת הוראות בדבר פינוי והריסת כל המבנים הקיימים במתחם, במקום אלו ייבנו 18,500 מ"ר מגורים ו- 74,200 מ"ר משרדים במגדלים בני 13 ו-40 קומות.

לטענת החברה להגנת הטבע ותושבי שכונת נווה שאנן, "התכנית סובלת מפגמים סביבתיים וחברתיים חמורים כאשר בראש וראשונה היא מתעלמת מהמרקם העירוני-חברתי הקיים ומבקשת לדחוק החוצה קהילות מוחלשות ומהגרי עבודה, מתעלמת מהמאפיינים החברתיים הנוכחיים בסביבת התחנה המרכזית החדשה ונווה שאנן ואינה כוללת פתרונות חלופיים לאוכלוסייה זו בתחומה. הבניינים שיבנו לא יכילו אותם, השטחים הירוקים המוצעים אינם נגישים ואינם מזמינים אותם ושינוי אופי הבינוי במקום יביא להחלפת אוכלוסיה במקום לחיזוקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully