וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גואל רצון לעליון: תנו לי לדבר בטלפון

17.2.2010 / 12:17

האיש הנאשם בביצוע עבירות מין ערער לבית המשפט העליון בדרישה לאפשר לו לשוחח בטלפון עם בני משפחתו. הפרקליטות מתנגדת לבקשה, מחשש שרצון ינסה להשפיע על נשותיו ובנותיו

גואל רצון ערער היום (רביעי) לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב שלא לאפשר לו לשוחח טלפונית עם קרובי משפחתו. כמו כן, הוא מערער על ההחלטה שלא לשלוח אותו לתסקיר שירות המבחן וכן על איסור פרסום תכנים מחקירתו.

ביום ראשון הוגש נגד רצון כתב אישום בגין החזקה בתנאי עבדות, אונס, עבירות מין במשפחה, מעשה סדום, מעשים מגונים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. בדיון על הארכת מעצרו ביקש רצון שיותר לו לשוחח עם קרובי משפחתו שאינם נמנים על המתלוננות בתיק, ובמיוחד עם בנו. אולם, הפרקליטות הביעה חשש שרצון ינצל את השיחות להשפיע על נשותיו ובנותיו. לאחר שבשירות בתי הסוהר הודיעו לשופטת כי לא ניתן להאזין לשיחותיו של רצון מהכלא, אסרה עליו השופטת לקיים קשר טלפוני.

בערעור, שהוגש באמצעות עו"ד שלומציון גבאי מנדלמן מהסנגוריה הציבורית, נטען כי אין סמכות חוקית למנוע ממנו להתקשר לקרובי משפחתו וגם אין ראיות לכך שיש חשש שהשיחות ישפיעו על עדים. "שלילת זכות טלפון מעצור בין אם עד החלטה אחרת ובין אם עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו, היא פגיעה אנושה ובלתי מידתית בכבודו, באפשרותו לתקשר עם העולם ועומדת אף בניגוד לחוק סדר הדין הפלילי", נכתב בערעור.

נטול עבר פלילי

בנוסף, עו"ד גבאי טוענת שיש לאפשר לרצון לנצל את שהותו במעצר כדי לעבור תסקיר. לטענתה, רצון בן ה-60 הוא נטול עבר פלילי, וכתב האישום שהוגש נגדו מייחס לו ביצוע של עבירות מין שמרביתן נעברו לכאורה לפני מספר שנים ולא בוצעו תוך הפעלת כוח. BUFJ העובדה שאפילו נאשמים ברצח נשלחים בחלק מהמקרים לתסקיר מבחן, טוען רצון שגם הוא זכאי לכך, כדי לבחון את האפשרות לשחררו למעצר בית.

רצון גם קובל על ההחלטה שלא לאפשר פרסום תכנים מתוך חומר החקירה, החלטה שהתקבלה לבקשת הפרקליטות בשל חשש לפגיעה במתלוננות. לטענתו, מאז פרסום מעצרו, התראיינו נשים שונות בכל אמצעי התקשורת השונים, מבלי לחסוך בתיאורים שונים לגבי אופי מערכת היחסים שבינן לבינו.

"ברור שאת חומר הראיות פורשים בפני בית המשפט ולא בפני התקשורת, אך במשך חודש ימים, עוד בשלב החקירה, כשהמידע נמצא אך ורק בידי המשטרה, פעלה היא במרץ רב, ובאופן שיטתי להעביר מידע שיש בו כדי להשחיר את פניו של העורר", נכתב בעתירה. "דווקא משמוגש כתב האישום, כשנתפסו חומרי הגנה שנמצאים כחומר חקירה בידי התביעה, יהיה זה אך ציני למנוע את פרסומו באצטלת 'טובת המתלוננות'".

  • עוד באותו נושא:
  • גואל רצון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully