וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חנינה למתנגדי ההתנתקות היא אפליה"

15.2.2010 / 14:46

עצורי ההפגנות בשייח' ג'ראח יוצאים נגד חוק החנינה למתנגדי ההתנתקות בעתירה לבג"ץ: "על חוק החנינה להתייחס לכל מי שנעצר בגין פעולות מחאה"

קבוצה של עצורים מההפגנות בשייח' ג'ראח עתרו היום (שני) לבג"ץ נגד חוק החנינה למתנגדי ההתנקות. "החקיקה פוגעת בעקרונת היסוד של השיטה ובאושיות המשטר הדמוקרטי", נכתב בעתירה.

בעתירה, שהוגשה באמצע עורכי הדין יפתח כהן ועומד שץ, טוענים פעילי השמאל שהם תומכים במתן חנינה למתנגדי ההתנתקות, כשם שהם תומכים בהענקת חנינה לכל אדם שנעצר או הואשם בעבירה "שלידתה בפעולה על פי צו מצפונו", וזאת בשם חופש הביטוי. אולם, הם מוסיפים שחוק חנינה שמיועד רק למי שמחה נגד ההתנתקות ולא מיועד לכל מי שנעצר בגין פעולות מחאה, הוא חוק מפלה ופסול.

"אין זה ראוי שעדת הרוב בבית המחוקקים תחליט מהו אירוע טראומטי ייחודי בעבור קולקטיב כה הטרוגני, כגון חברת המהגרים והתושבים הרב-תרבותית הישראלית", נכתב בעתירה. "הכל יודעים כי מעמד משמח בעבור הרוב - פעמים רבות אינו אלא אסונו של המיעוט, ולהיפך".

דין מפגין במצעד הגאווה כדין מפגין חרדי בי-ם

לטענת העותרים, החוק מהווה פגיעה בשיוויון, פגיעה בחירות, בחופש הביטוי ובחופש העיסוק, וזאת בשל הרישום הפלילי הנלווה למי שנעצר ונאשם בעקבות ההפגנות. "ההגנה על חירות המחאה וחופש הביטוי בשייח ג'ראח ובגוש קטיף, בכפר שלם ובבילעין, במצעד הגאווה בתל אביב וברחוב בר אילן בירושלים צריכה להיות בלתי תלויה במושאי ההפגנה ובתכניה הפוליטיים של המחאה", טוענים העותרים.

חוק החנינה לעצורי ההתנתקות אושר בכנסת לפני כשלושה שבועות. החוק קובע שהליכים פליליים בעבירות לא חמורות על רקע תוכנית ההתנתקות יופסקו, והרישום הפלילי בגינן יימחק. עם זאת, החוק לא יחול על עבירות חמורות ולא על נאשמים שהוטל עליהם מאסר בפועל.

לפי נתונים שנחשפו בוועדת החוקה של הכנסת, 310 נאשמים כבר נשפטו בגין עבירות הקשורות להתנתקות. כ-270 תיקים הסתיימו בקביעה שהנאשמים ביצעו את העבירה, אולם מרביתם הסתיימו באי-הרשעה, קביעה שמוחקת את הרישום הפלילי של הנאשם. רק 75 נאשמים הורשעו כאשר על יותר ממחציתם הוטל עונש מאסר. 134 תיקים, מתוכם 46 של קטינים, עדין נדונים בבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully