וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות ביקשה דחייה במשפטו של אולמרט

15.2.2010 / 10:41

בעקבות יציאתו לחופשה של עו"ד אורי קורב, ביקשה הפרקליטות לדחות את המשך משפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. יועצו של אולמרט: "אנחנו לא רואים סיבה לכך"

תאגיד כאן

(צילום: הערוץ הראשון)

הפרקליטות עתרה הבוקר (שני) לבית המשפט המחוזי בירושלים בבקשה לדחות בשלושה חודשים את פתיחת שלב הראיות במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בעקבות יציאתו לחופשה של עו"ד אורי קורב שהוא אחד התובעים בתיק.

בבקשה עליה חתום פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנל נכתב כי בעקבות התבטאויותיו של קורב הוא ביקש לצאת לחופשה ונציב שירות המדינה החליט לפתוח בחקירה משמעתית בנושא. לטענת הפרקליטות, היעדרותו של קורב מהופעה בתיק יגרום לה נזק רב מכיוון שקורב "מלווה את התיק הנידון מראשיתו, מצוי בפרטי הפרטים ואמור לקחת חלק משמעותי בהופעה בבית המשפט".

אברבנל מודה שמדובר בבקשה חריגה שיש בה כדי לפגוע קשות בסדרי עבודתו של בית המשפט. בבקשה מבהיר אברבנל כי לא היה מגיש את הבקשה "אלמלא האילוץ החריג בו נתונה עתה הפרקליטות כתוצאה מהתפטרות הבלתי צפויה". פרקליטיהם של אולמרט וזקן צפויים להגיש תגובה בזמן הקרוב.

מקורבי אולמרט: אין סיבה לדחות

עו"ד קורב מופיע בתיק לצד פרקליט מחוז ירושלים אלי אברבנאל ועו"ד יעל שניידר, והרבה להשתתף בשלבי הטיעון המוקדמים שהתנהלו עד כה. אמש הודיע קורב לפרקליט המדינה, משה לדור, על כוונתו לצאת לחופשה. זאת על רקע הביקורה הקשה שהוטחה בו בעקבות דברים שנשא בהרצאה בפני סטודנטים לפיהם "חלק גדול מהשופטים בישראל הם חמורים גדולים".

בפרקליטות ביקשו לדחות את תחילת שמיעת העדויות במשפט, שאמור להתחיל בעוד שבוע בדיוק. יצוין, שבקשה דומה של ההגנה, שהוגשה בעקבות מינויו של עו"ד יהודה וינשטיין לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, נדחתה.

כעת, באופן אירוני, מתכוונים בצוות ההגנה של אולמרט להתנגד לבקשה. "לטעמנו, אין סיבה לדחות את מועד המשפט, אבל כמובן שאחנו משאירים זאת לשיקול בית המשפט", אמר יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן. "צריך לזכור שכאשר עו"ד יהודה וינשטיין פרש מתפקידו בצוות ההגנה ביקשו באי כוחו של אולמרט דחיה במשפט לצורך היערכות מחדש, אך דחיה שכזו לא ניתנה. יתרה מזאת, לעומת וינשטיין, שהיה פרקליט בכיר בצוות ההגנה, עו"ד קורב הוא רק מספר שלוש בצוות ולכן בוודאי שאין סיבה לדחיה".

אתמול זומן עו"ד קורב לשיחת ברור אצל לדור, במהלכה סוכם שייצא לחופשה. "ביטאתי כבר בפניך ובכלי התקשורת צער כן ועמוק על הפגיעה שהסבתי כתוצאה משימוש בסגנון שלא היה לו מקום. בכוונתי למצוא את הדרך להבהיר את הדברים כבר בימים קרובים ולעשות כמיטב יכולתי לתקן את הרושם הקשה שהתקבל", אמר קורב ללדור.

עדכון ראשון: 9:15

  • עוד באותו נושא:
  • אורי קורב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully