וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמטכ"ל ארה"ב: מודאג מההשלכות של מלחמה באירן

14.2.2010 / 19:00

האדמירל מייקל מאלן הגיע לביקור בישראל והצהיר: "עימות צבאי עם אירן יהווה בעיה רצינית לכולם ועלולות להיות לו השלכות לא רצויות"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

ראש המטות המשולבים של צבא ארה"ב, האדמירל מייקל מאלן, הגיע היום (ראשון) לביקור בישראל וצפוי לדון עם בכירי מערכת הביטחון באיום האירני.

בעת פגישה עם עיתונאים בארץ אמר מאלן: "אסור לאפשר לאירן לייצר נשק גרעיני – אנחנו מודאגים מאוד מההצהרות של המשטר בטהרן". מאלן אישר כי עדיין לא נפסלה לחלוטין האפשרות של תקיפה אמריקאית באירן אך טען כי "עדיין לא הגענו לשם". הוא הביע דאגה נוכח ההשפעה של אירן על גם על סכסוכים באזורים אחרים כמו תימן ואפגניסטן וגם על מעורבותו של המשטר בטהרן במתרחש בלבנון וברצועת עזה. בנאומו הדגיש מאלן את חשיבות שיתוף הפעולה עם ישראל וטען: "עימות צבאי עם אירן יהווה בעיה רצינית לכולם ועלולות להיות לו השלכות לא רצויות". לכן, טען מאלן, יש לתת הזדמנות לפעילות בערוץ הדיפלומטי תוך הגברת הסנקציות על טהרן והיערכות למקרה שהמערב ייאלץ לנקוט בדרכים תקיפות יותר.

מאלן נועד הערב גם עם הרמטכ"ל רב אלוף גבי אשכנזי אשר ערך לכבודו סעודה רשמית במלון בתל אביב בהשתתפות אלופי המטה הכללי של צה"ל. אשכנזי הודה לאדמירל על ביקורו, שיבח את היחסים בין שני הצבאות ואמר כי יש לפתח אותם: "יש לנו הרבה מידע, ידע, ניסיון ולקחים לחלק בין שני הצבאות על מנת שנתמודד עם האתגרים. אנו מעריכים במיוחד שבאת לביקור חרף המבצע באפגניסטן ומאחלים לכוחות צבא ארצות-הברית הצלחה במשימותיהם."

מאלן מצידו אמר בסעודה כי הוא שמח לחזור לישראל ולהיות "בין חברים קרובים" וציין כי מחוייבות צבא ארה"ב לישראל היא מלאה: "המנהיגות של הרמטכ"ל אשכנזי עשתה הבדל לטובה ליחסים בינינו, אולם האתגרים נותרו", דברי מאלן.

מוקדם יותר היום נועד הרמטכ"ל האמריקאי עם נשיא מצרים חוסני מובראק במסגרת ביקורו באזור. במסיבת עיתונאים שערך בקהיר הצהיר מאלן בפני עיתונאים מהעולם הערבי כי אירן מהווה איום משמעותי על היציבות באזור.

לשורת המאיימים על אירן הצטרפה גם שרת החוץ של ארה"ב, הילארי קלינטון, שלא חסכה במילים נוקבות כשעסקה היום בסוגיית הגרעין האירני במסגרת דיוני הפורום הערבי-האמריקאי המתקיים בדוחא שבקטאר. "על אירן לשקול את מדיניות הגרעינית המסוכנת אשר משאירה לעולם מעט בחירה אבל תגבה מחיר כבד", דברי קלינטון. עוד הוסיפה קלינטון כי הממשל "פועל כעת באופן אקטיבי עם שותפינו באזור ובכל העולם כדי לגבש מדיניות אחידה ורבה-זרועי כדי לשכנע את אירן לשנות את דרכיה".

את דבריה בועידה סיכמה קלינטון באומרה: "מצטברות עדויות שאכן אירן מנסה לייצר נשק גרעיני – בוושינגטון מעוניינים למצוא דרך להתמודד עם המצב בדרך דיפלומטית, אך אנחנו לא מוכנים לנהל איתם את הדיאלוג בשעה שהם בונים את הפצצה שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully