וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש: שי סימון דרס למוות את אהרונסון

14.2.2010 / 14:01

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע כי שי סימון הוא זה שדרס לפני כשנה וחצי את מיטל אהרונסון ואת חברתה מלי יזדי. סימון הורשע בהריגת אהרונסון ובפציעת יזדי. הנאשם השני, שלום ימיני, הורשע בעבירת הפקרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע בצהרים (ראשון) את שי סימון בהריגתה של מיטל אהרונסון ובפציעתה של מלי יזדי, בתאונה בתל אביב לפני כשנה וחצי. מנגד, השופט צבי גורפינקל זיכה את שלום ימיני מעבירות של הריגה, חבלה בנסיבות מחמירות, אך הרשיע אותו בעבירה של הפקרה, שהעונש המקסימלי עליה עומד על תשע שנות מאסר. זו הפעם הראשונה שבית המשפט מרשיע אדם שלא נהג ברכב בשעת התאונה בסעיף זה.

בהכרעת הדין התעמק השופט בשאלת זהות הנהג בעת התאונה. זאת, לאחר שתחילה הואשם ימיני בכך שהיה הנהג בעת התאונה, אולם לאחר מכן הפרקליטות ביקשה לשנות את כתב האישום כך שיירשם שסימון נהג ברכב.

גורפינקל קבע כי ניתן לקבוע מי נהג בעת התאונה על סמך קלטת האבטחה שצילמה את הג'יפ, עדים שראו את התאונה והתנהלותם של השניים בימים שלאחר התאונה, וכי מדובר בסימון. השופט קבע זאת, בין השאר, על סמך העדות שסימון אמר לאשתו - "לקחתי נשמה". "גרסת החילופים מעלה תמיהות ואיימה ולא מתיישבת עם השכל הישר", כתב השופט בהכרעת הדין.

השופט גורפינקל קבע גם שעדותו של ימיני אינה מהימנה, אולם נטל ההוכחה רבץ על סימון שצולם רבע שעה לפני התאונה נוהג בג'יפ. בהכרעת הדין נכתב עוד שטענת התביעה שימיני היה שותף בצוותא לעבירת ההריגה לא הוכחה מעבר לכל ספק סביר.

פרקליטו של ימיני, עורך הדין מוטי כץ, אמר בתגובה לפסק הדין כי "התוצאה היתה צפויה. ימיני לא נהג ברכב ונפל קורבן לעלילת שווא". הוא הוסיף שההרשעה בהפקרה היא תוצאה של לחץ מצד התקשורת, המשטרה והמשפחות.

לעומתו, פרקליטו של סימון, עו"ד חיים משגב, אמר כי "הכרעת הדין מאולצת ונבעה מלחץ. לא הוכח ששי הוא הנהג. מדובר בתוצאה מצערת".

התובע במשפט, עו"ד חיים ויסמונסקי מפרקליטות תל אביב, אמר כי "בית המשפט הגיע לתוצאה העובדתית הנכונה, לפיה סימון הוא שנהג ברכב. הרשעתו של ימיני בשותפות להפקרה היא תקדימית.

"זה סיפור של פיטר פן"

שלום ימיני טען במהלך עדותו כי באותו לילה הגיע יחד עם שי סימון ויוסי פפוש לנמל תל אביב אולם לא נתנו להם להיכנס למסיבה אליה הגיעו. בשלב זה כבר היה שיכור ומשם החליטו לנסוע לאכול פיצה, אז קרתה התאונה. "שתינו אלכוהול, ובגלל זה לא הבנתי מה קורה פה בכל הסיפור ההזוי הזה", אמר ימיני. ימיני פנה לאימה של מיטל, ליאורה אהרונסון ואמר: "לא עשיתי כלום לבת שלך. את הפוליגרף עשיתי כדי שאת תדעי שלא נהגתי".

ימיני הכחיש שנהג ברכב שפגע באהרונסון לאחר שהתחלף עם סימון. "אף אחד לא התחלף, אף אחד לא כלום, זה סיפור של פיטר פן. שי נהג, אני אף פעם לא נהגתי ברכב". לדבריו בניגוד למה שאמר בעבר סיפר היום שהוא לא ישן במהלך הנסיעה "אבל הייתי מסטול. פתאום היה בום רציני. בום של פיגוע. האוטו התחיל לעוף ימינה ושמאלה. שאלתי את שי מה קרה והוא אמר לי עשיתי תאונה".

הולכת הרגל מיטל אהרונסון, בת 27, נהרגה מפגיעת המכונית שבה נסעו השניים ברחוב אבן גבירול בתל אביב. חברתה, מלי יזדי, נפצעה באורח קשה. השניים נמלטו במכונית, ששייכת לחברם ויקטור לביא, משוטרת שניסתה לעכב אותם לחקירה בנמל תל-אביב. לאחר הפגיעה בשתי הבנות נמלטו סימון וימיני. כתב האישום מייחס לשניים עבירות של הריגה, גרימת חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, הפקרה לאחר פגיעה נהיגה בשכרות ועוד.

ימיני וסימון טענו כי עזבו את הנמל כשסימון יושב במושב הנהג וימיני לצידו, אך במהלך הדרך התחלפו, כך שבעת שפגעו באהרונסון, היה ימיני הנהג. בבקשה לתיקון נכתב כי "אין חולק שבעת עזיבת הרכב הפוגע את נמל תל-אביב, כ-15 דקות לפני הדריסה, ישב סימון במושב הנהג ואילו ימיני ישב במושב שלצדו. בעת שהחל המשפט ועד עתה חלו שינויים במצב הראיות בתיק ובגרסאותיהם של העדים, ולאור זאת, הגיעה המאשימה למסקנה כי לא היו חילופים במקומות הישיבה ברכב הפוגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully