וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום נגד רצון: "יצר לעצמו מעמד כל יכול"

14.2.2010 / 11:48

הפרקליטות הגישה כתב אישום נגד גואל רצון בגין שורה של עבירות הכוללות אונס, מעשי סדום והחזקה בתנאי עבדות. "הוא שלט בחייהן של הנשים באופן מוחלט"

טל אנגלנדר

(קרדיט: טל אנגנדלר, עוז מרון, עריכה: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

בבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש בצהרים (ראשון) כתב אישום נגד גואל רצון בגין עבירות של החזקה בתנאי עבדות, עבירות מין במשפחה, אונס, מעשי סדום, מעשים מגונים, בעילה אסורה בהסכמה וקבלת דבר במרמה. בכתב האישום שהוגש על ידי עו"ד גליה אברמוף מפרקליטות מחוז ת"א צוין כי רצון "יצר לעצמו מעמד של כל יכול כלפי נשותיו ובעל יכולות ריפוי, הרס וקללה, ובאמצעות אלה שלט בחייהן של נשים באופן מוחלט, ברגשותיהן ובתפקודן". הפרקליטות תבקש להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

לפי כתב האישום, רצון הכיר את אחת מנשותיו בזמן שהתגוררה כשהיתה בת 5 אצל סבה עם אחותה ואימה. הוא סיפר לאחותה שהוא ניחן בכוחות על טבעיים ופיתח בה תלות וסגידה עד שהיא אפשרה לו להתערב בגידולה של אחותה הקטנה. כאשר היתה הילדה בת 14 התלוננה שהיא לא חשה בטוב, ואובחן שהיא סובלת מציסטות בחזה. במסווה של טיפול רפואי, נגע רצון באזורים האינטימיים שלה, ביצע בה שורה של עבירות מין במשך תקופה ארוכה, ולבסוף אף אנס אותה.

רצון מואשם כי ביצע מעשים מגונים ומעשי אונס בקטינות. כמו כן, הוא נאשם באונס של צעירה אותה הכיר כאשר היתה בת 17, כאשר אחת מנשותיו עבדה בבית דודה של הצעירה. האישה סיפרה לנערה על כוחותיו העל טבעיים של רצון, ושכנעה אותה להגיע לווילה שלו. הוא ניסה לצרף את הנערה למשפחתו ואט אט רכש את אמונה והיא נשאבה לחיי המשפחה. הצעירה נהגה על פי הכללים שקבע רצון, ביניהם, לבוש צנוע, איסור לחבק ולנשק נשים אחרות, ואיסור לדבר עם גברים. בשלב מסוים החל לבצע בה מעשים מיניים למרות שביקשה שיפסיק. היא אמרה לו שמעשיו מכאיבים לה והוא השיב: "אל תדאגי את תתרגלי".

רצון מואשם גם בקבלת דבר במרמה לאחר שאסר על אחת מנשותיו להוליד לו ילדים, על אף שרצתה, ובכך סחט אותה וגרם לה לתת לו 140 אלף שקלים. הוא אמר לה כי הכסף מיועד לצורך תשלום חוב לבעל אחת הדירות בהן התגורר.

17 נשים, 40 ילדים

רצון נעצר בתחילת חודש ינואר על ידי חוקרי מחלק החקירות במפלג התשאול של ימ"ר תל אביב. עם מעצרו, אמרה פרקליטתו מטעם הסניגוריה הציבורית, עו"ד שלומציון גבאי כי "רצון נעצר למען יחסי ציבור של המשטרה בלבד. נציגי המשטרה ומשרד הרווחה אף כינסו מסיבות עיתונאים טרם מעצרו ועוד לפני שהחשדות נמסרו למרשי".

לרצון היו 17 נשים מהם נולדו כ-40 ילדים, המתגוררים בדירות שונות ברחבי תל אביב. החוקרים פשטו על דירות המשפחה השונות השוכנות במתחם אחד בדרום העיר, ובין היתר עיכבו לחקירה מספר מנשותיו.

בחודש יוני האחרון הגיע לידי משרד הרווחה דיווח, לפיו קיים חשד לעבירות מין בביתו של רצון. במשטרה הוחלט לפתוח בחקירה סמויה נגד רצון - אשר התבססה בעיקרה על תיקון לחוק הסחר בבני אדם מחודש אוקטובר 2006, זאת במסגרת המאבק בסחר בנשים (חוק העבדות). במקביל לחקירה, הגיע לידי משרד הרווחה דיווח של שכן שלטענתו שמע והיה עד לעבירות החמורות שהתנהלו בביתו של רצון.

במהלך החקירה התבססה תשתית ראייתית לכך שרצון ביצע עבירות אינוס בנשותיו, והראיות שנאספו מצביעות כי הוא "שולט שליטה ממשית בחיי הנשים, מכתיב להן את המותר והאסור, מפקח על תנועותיהן, מגביל את חירותן ומטיל סנקציות ועונשים שונים. בין השאר, כתב ספר חוקים ובו קודי התנהגות לנשים, הכולל גם הוראות רבות על אופן התנהלות התא המשפחתי והעונשים בגין הפרת הכללים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully