וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לדור: "דברי סגן פרקליט מחוז י-ם אינם ראויים"

גלעד גרוסמן

12.2.2010 / 12:01

פרקליט המדינה משה לדור מתח ביקורת על דבריו של אורי קורב במהלך הרצאה מול סטודנטים לפיהם "חלק גדול מהשופטים הם חמורים גדולים". קורב: דברי הוצאו מהקשרם

פרקליט המדינה, משה לדור, גינה בחריפות את הפרסום הבוקר (שישי), לפיו סגן פרקליט מחוז ירושלים, עו"ד אורי קורב, אמר במהלך שיעור שהעביר לסטודנטים במכללת "שערי משפט" כי "חלק גדול מהשופטים הם חמורים גדולים. הם משחקים טטריס בזמן הדיונים".

"בהנחה שהדברים שפורסמו אכן משקפים את דברי הפרקליט בסדנה שהעביר במכללה, מסתייג פרקליט המדינה נחרצות - הן מן התכנים, שחלקם מסלפים לחלוטין את המציאות, והן מסגנונם הבוטה והבלתי ראוי של ההתבטאויות, שאותן הוא מגנה בחריפות. כולנו נבוכים ומצטערים נוכח הפרסום", נמסר בהודעה שפרסם משרד המשפטים.

עוד נמסר, כי פרקליט המדינה מתכוון לקבל פרטים על הארועים והדברים שנאמרו בפני הסטודנטים, לבחון אותם בקפידה ולהסיק מסקנות "משמעותיות ככל שתהינה". "לישראל מערכת שפיטה מעולה, הזוכה לאמון רב במיוחד של פרקליט המדינה וכלל ציבור הפרקליטים. חובה היא על כולם – ובמיוחד משפטנים ופרקליטים – להקפיד על שיח תרבותי, ענייני ונקי, גם שעה שעוסקים אנו בנושאים משפטיים טעונים ורגישים", מסר לדור.

עו"ד קורב התנער הבוקר מהפרסומים ושלח מכתב ללדור, בו הוא מביע צער על העוול שגרמו דבריו למערכת בה הוא משרת 15 שנה. "הדברים העולים מהפרסום אינם משקפים את עמדתי ואת גישתי למערכת. יש לנו מערכת שפיטה מקצועית, אנושית ורגישה. אני מכבד אותה ונותן בה אמון. מסר זה מועבר על ידי לסטודנטים המשתתפים בסדנא המאזינים לדברים בקונטקסט הנכון".

הוא הוסיף במכתב שדברים שאמר הוצאו מהקשרם. "אחד האמצעים לחידוד שאלה הוא הבאת דוגמאות לידי קיצוניות - זוהי דרכי בהעברת קורס זה", כתב עו"ד קורב. "השמעת ביקורת הוגנת היא מעשה נכון במהלך קורס אקדמי וזו צריכה להיעשות בדרך מנומסת. אין לי ספק היום כי חטאתי בסגנון הדברים ועל כך אני מבקש להביע את התנצלותי".

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין הדגיש בפני הנשיאה כי אם אכן הדברים נכונים, מדובר בהתבטאויות קשות שפרקליטות המדינה לא תוכל להשלים עמן. היועץ הודיע לנשיאה כי שוחח עם פרקליט המדינה לדור וביקש ממנו לזמן את קורב ולבדוק עמו אם אכן הדברים שיוחסו לו נכונים, ולהסיק – אם יהיה בכך צורך – את המסקנות הנדרשות.

על פי הפרסום בידיעות אחרונות אמר עו"ד קורב לסטודנטים כי "שופטים הם משהו מדרגה בין - תלוי את מי שואלים - בין אנשים למלאכים. זו הדרגה שלהם... חלקם, אם אני הייתי צריך לתת להם, הייתי נותן להם דרגה של חמור". הוא תקף גם את נשיאת בית המשפט העליון, דורית ביניש, ואמר שיש לו ביקורת על "החלטות כמו של ביניש, שמזכות רוצח... באיזה תרוץ דחוק... הלכה מופרכת שתסכן לכם ולכולנו את הילדים ולא תאפשר להכניס עבריינים לכלא". הוא הוסיף כי "אנחנו עובדים בשיטה שבעיניי יש בה הרבה רקב וטיפשות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully