וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי אמון בממשלה על חוק ההצבעה מחוץ לישראל

8.2.2010 / 20:51

הצעת רה"מ שתאפשר לאזרחים ישראלים החיים בחו"ל להצביע בבחירות גררה הצעת אי אמון שהגישה מפלגת קדימה. "על עתיד ישראל להיקבע על ידי מי שחי כאן", נכתב

סיעת קדימה הגישה הערב (שני) הצעת אי אמון בממשלה בשל הצעת ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם חוק שיאפשר לכל אזרחי ישראל, כולל כאלו שירדו מהארץ, להצביע גם בחו"ל. בקדימה אמרו כי "כל ההחלטות על עתידה של ישראל צריכות להיקבע רק על ידי מי שבחר לחיות בה ולקבוע בה את עתידה". יו"ר הסיעה ציפי לבני אמרה כי מניעיו של נתניהו בקידום החוק הם פוליטיים. "ראש הממשלה מוכיח שהוא נכון למכור את עתיד המדינה לשותפיו הפוליטיים רק לשם שלמות הקואליציה שלו", אמרה לבני.

ראש הממשלה הכריז היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד כי בכוונתו להביא לאישור חוק שיאפשר לכל אזרחי ישראל להצביע גם בחו"ל. "זה מקובל גם במדינות אחרות. החוק יתרום תרומה לקשר האזרחים עם מדינת ישראל, לזהותה ולעוצמתה", אמר נתניהו.

גם בקואליציה לא מיהרו לברך על הצעת החוק. חבר מפלגתו של נתניהו, סגן השר איוב קרא הביע התנגדות להצעה ואמר כי, "מי שאינו חי כאן לא יכול להצביע. הזכאות היא לפי קביעת ביטוח לאומי. מי שמרכז את חייו בישראל הוא שיוכל להצביע".

באופוזיציה הביעו פליאה על ההצעה, יו"ר מרצ, ח"כ חיים אורון אמר בתגובה כי "מפתיע ומתמיה להיווכח באילו יוזמות חקיקה עוסקים האולטרה פטריוטיים שלנו. אך לפני שבוע הם עסקו בדה לגיטימציה ורדיפה של אנשי שמאל ישראלים בעניין קבלת תרומות מחו"ל, ועתה הם פועלים להכשיר הצבעת יורדים. ראוי שאת נבחרי הארץ ודיוקנה יקבעו רק אלה החיים בה. החיים אינם טוקבק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully