וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: ינוקוביץ' ניצח בבחירות לנשיאות

טליה שחר

8.2.2010 / 16:19

מנהיג האופוזיציה באוקראינה ויקטור ינוקוביץ' ניצח בבחירות לנשיאות המדינה, לאחר שזכה בניצחון דחוק על יריבתו, ראש הממשלה היוצאת יוליה טימושנקו

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מנהיג האופוזיציה באוקראינה ויקטור ינוקביץ' הוכרז היום (שני) כמנצח בסיבוב השני בבחירות לנשיאות במדינה. לאחר ספירה של 98.5% מהקולות עלה כי ינוקוביץ' זכה ב-48.60% מהקולות לעומת 45.81% שקיבלה יריבתו, יוליה טימושנקו.

זהו הישג גדול למועמד הפרו-רוסי, השב למרכז החיים הפוליטיים לאחר שניצחונו בבחירות ב-2004 הוביל ל"מהפכה הכתומה" ולהחלטת בית משפט כי בחירתו הושגה במרמה.

לאור התוצאות, קרא ינוקוביץ' ליריבתו להודות בהפסדה, אך עד כה היא סירבה לעשות זאת. טימושנקו אף הודיעה כי היא דוחה את מסיבת העיתונאים המתוכננת שלה למחר. טרם הבחירות, הבטיחה מנהיגת "המהפכה הכתומה" לקרוא לתומכיה להפגין ברחובות אם היא תגלה כי הבחירות זויפו.

"אני רוצה להודות לכל מי שהצביע עבורי היום ברחבי אוקראינה, עבורי ועבור התכנית שלי", אמר ינוקוביץ' אמש בנאום הניצחון שלו. "כל מי שהצביע עבור טימושנקו והמועמדים האחרים במהלך הבחירות וכעת מאוכזבים, אני מבטיח לעבוד קשה וזכות באמונכם. אני חושב שהמשימה העיקרית של הנשיא היא איחוד הארץ, מזרח ומערב, צפון ודרום, איחוד אזרחינו לאומה אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully