וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משליך הנעל יישאר במעצר: "בעט בשלטון החוק"

7.2.2010 / 13:34

פיני כהן שהשליך נעל בפניה של נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש יישאר במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו, בשל הסכנה שהוא מהווה לחברה. פרקליטיו: "ההחלטה לא ראויה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק)

בית משפט השלום בירושלים הורה היום (ראשון) לשלוח את פיני כהן, הנאשם בזריקת נעל על נשיאת בית המשפט העליון דורית ביניש, למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. בהחלטתו כתב השופט אלכסנדר רון כי כהן לא רק שהשליך את נעלו ופגע בנשיאה ביניש אלא "השליך את נעלו לעבר בית המשפט העליון ושלטון החוק וניסה לפגוע בהם".

השופט רון קבע כי השלכת הנעל כמוה כבעיטה, ולמעשה כהן הרשה לעצמו לבעוט בבית המשפט, בחוק, במדינה ובאזרחיה. "אין הדעת נותנת שבית המשפט יקל ראש בעניין, על בית המשפט לומר בקול צלול וחד משמעי כי מסוכנות הנאשם ברורה, ואין מקום לחלופת מעצר".

במהלך הדיון ביקש כהן רשות לפנות לבית המשפט, אולם השופט רון סירב לאשר לו זאת. פרקליטיו של כהן, עורכי הדין יהל בן עובד ובועז ראובן, אמרו כי בכוונתם לערער על ההחלטה. "מדובר בהחלטה לא ראויה. המחוקק ציווה על בית המשפט לבחון אפשרות של שחרור חלופת מעצר, והיה ראוי לבחון במקרה זה מעין חלופה שיש ביכולתה לאיין את מסוכנותו הנטענת".

בכתב האישום, שהוגש נגד כהן לפני כעשרה, ימים הוא מואשם בתקיפה שגורמת לחבלה של ממש, היזק בזדון ובזילות בית המשפט. ביניש קיבלה טיפול רפואי ראשוני בעקבות התקיפה, לאחר שהנעל פגעה בפניה ושברה את משקפיה ולאחר מכן טופלה מחוץ לאולם בית המשפט, אך לא היה צורך לפנותה לבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully