וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות התאונה: צה"ל לא יפנה שדות מוקשים

7.2.2010 / 11:01

לדברי גורם צבאי בכיר, אין בכוונת הצבא לפנות שדות מוקשים הפזורים לאורך גבולות המדינה. "אין לנו אפשרות מבצעית לפנות כוח אדם כל כך גדול לפינוי המוקשים"

פחות מיממה לאחר התאונה בה נפצעו הילדים דניאל ועמית יובל מפיצוץ מוקש בהר אביטל שברמת הגולן, צה"ל מבהיר כי חרף הביקורת הציבורית, הצבא לא יפנה שדות מוקשים ישנים, גם בשל שיקולים תקציביים וגם מסיבות מבצעיות.

"אין כוונה להתחיל לפנות את כל שדות המוקשים במדינה", אמר הבוקר (ראשון) גורם בכיר בצה"ל, "אין לנו אפשרות מבצעית לפנות כוח אדם כל כך גדול לפינוי המוקשים. בנוסף, לחלק גדול מהמקומות אין מיפוי מדויק של המוקשים שהירדנים השאירו, וגם אם היה מיפוי, חלק גדול מהם כבר אינם במקומם בגלל שיטפונות או גשמים".

הגורם הדגיש כי כל אזור ממוקש או שיש בו חשד למוקשים מגודר היטב ומשולט, וזאת בניגוד לעדויותיהם של הורי הילדים שנפצעו, שאמרו שהשטח לא היה מגודר. לדבריו, באזורי בקעת הירדן, עמק בית שאן, הערבה והרמה פזורים עדיין שדות מוקשים שהונחו על ידי ירדן וסוריה. "חלק משדות המוקשים הונחו על ידינו למקרה של מלחמה. אי אפשר לפנות אותם".

הורי שני הילדים שנפגעו אתמול מפיצוץ המוקש בצפון, הביעו תרעומת על טענות צה"ל, לפיהן האזור שבו אירע הפיצוץ היה מגודר. בהודעה מיוחדת מסרו ההורים כי "האזור לא היה מגודר באופן המונע כניסה ולא היה במקום שלט בולט וברור המזהיר מפני כניסת מטיילים. רק בזכות השגחה עליונה, לא אירע אסון כבד יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully