וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

67 שב"חים נתפסו במטען של משאית במודיעין

איילה חננאל

6.2.2010 / 19:01

ארבעה ימים לאחר שבכנסת אושר "חוק השב"חים" האמור להחמיר עם מסיעי שוהים בלתי חוקיים, נתפסו במודיעין 67 פלסטינים בתוך תא מטען של משאית. אחד מהם פונה לבית חולים

67 שוהים בלתי חוקיים (שב"חים) נעצרו בעיר מודיעין, במהלך פעילות ניידת סיור של תחנת המשטרה המקומית. השב"חים הפלסטינים שנמצאו בתא המטען של המשאית שהסיעה אותם, הצטופפו יחדיו כולם בעמידה. עקב הצפיפות הובהל אחד השב"חים לטיפול בבית החולים. המשטרה עצרה את שני המסיעים, תושבי מזרח ירושלים. עוד התברר כי כל אחד מהשב"חים שילם עבור הנסיעה 150 שקלים וכי ברשותו של מסיע הרכב נמצאו 10 אלף שקלים.

תופעת ההסתננויות לישראל באמצעות מסיעים אינה זרה לכוחות הביטחון. לפני מספר חודשים עצרו חיילי המשטרה הצבאית אוטובוס במחסום סמוך למעלה אדומים וגילו להפתעתם בתוך תא המטען 21 פלסטינים שביקשו להיכנס לישראל לצרכי עבודה. נהג האוטובוס נעצר ונלקח לחקירה וכמו כן התברר כי אחד מתוך השב"חים שנתפסו בתוך תא המטען דרוש לחקירה בישראל.

ביום שלישי האחרון עבר בכנסת בקריאה ראשונה "חוק השב"חים" הצעת החוק מגדירה את הסיוע לשוהים בלתי חוקיים כעבירה, כאשר המסייע העמיד לטובת השוהה הבלתי חוקי (שב"ח) מקום לינה או סיוע, העסיק אותו או הסיע אותו. העונש לאותם סייעני שב"חים יעמוד על שלוש שנים לישראלים שמסייעים להברחת שב"חים. כאשר אותם סייענים יעשו שימוש באמצעים מתוחכמים להחבאת השב"חים, עונשם יוכל להגיע לעד חמש שנות מאסר, במקום שנתיים כנהוג כיום.

  • עוד באותו נושא:
  • שב"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully